Опитування
Які банківські послуги Вас цікавлять?

Гривню лихоманить. Тому поліси страхування каско знову можуть подорожчати. Адже навіть невелика девальвація впливає на гривневу оціночну вартість автомобілів від якої і залежить підсумкова ціна страхового поліса.

Девальвація гривні призводить до подорожчання автомобілів. Страхові суми зростають, а, значить, збільшується і страховий платіж. Через обвал національної валюти на початку 2015 року з оцінками страховиків середня ціна річного поліса каско збільшилася на 55-60% в порівнянні з 2014 роком до 13-15 000 гривень. У 2015 році тарифи компаній залишалися на колишньому рівні і навіть подекуди знизилися.


У січні-лютому тенденція тривала. «З початку року спостерігається зниження страхових тарифів. Якщо в 2014 році середній тариф по каско для легкових авто в нашій компанії становив 4,2%, то в цьому році це вже 4% », – розповідає менеджер управління автострахування PZU в Україні. Навіть великі компанії, лідери ринку змушені знижувати тарифи. «Конкуренція настільки жорстка, що будь-який, навіть незначне підвищення тарифів, веде до« вильоту »гравця з ринку», – говорить начальник управління андеррайтингу АСК « ІНГО Україна ».

На ринку розгорнулася неабияка боротьба за клієнта. Про нових страховики і не мріють. Утримати б старих. Доходи українців падають, для багатьох страховка стає розкішшю. Результат: загальна кількість страхових договорів з фізособами по каско в 2015 році за попередніми оцінками страховиків в порівнянні з 2014 роком скоротилася більш ніж на третину. 

Тарифи і економія

Сьогодні тариф на авто середнього класу може коливатися від 2-3% по так званим «бюджетним продуктам», до 7% за класичним договором з досить широким страховим покриттям. На страхові тарифи, як і раніше впливають такі фактори, як перелік страхових ризиків (чим він коротший, тим дешевше обійдеться ціна каско), розмір франшизи за ушкодження, територія дії договору страхування, місце реєстрації автомобіля, ступінь зносу і інші.

У 2015 році страховики повально пропонували клієнтам недорогі програми, з урізаним страховим покриттям. Такі варіанти страхових полісів дозволяють отримати обмежену страховий захист за невеликі гроші і їх назви досить красномовні: «До першого страхового випадку», «каско 50/50», «Не винен в настанні ДТП», «Тотальний збиток і викрадення», «каско Міні ».  Клієнти, які звикли отримувати компенсацію за кожну подряпину на авто, скоріше згодні зовсім залишитися без поліса, ніж купити урізане каско. 

Зараз лідери ринку каско звужують продуктовий ряд, скорочуючи кількість базових програм. Також СК йдуть від стандартних програм із закріпленою комбінацій опцій. Як правило, в портфелі компаній зараз 1-3, рідше – 4 програми, для різних ринкових ніш. Це спрощує навчання продавців і скорочує витрати на маркетинг.

Все популярнішим стає підбір страховки за принципом «калькулятора». Коли компанія робить всім водіям базове пропозицію, а ціна коригується залежно від індивідуальних характеристик авто і водія, регіону водіння, набору опцій і т.д. Вибираючи ті або інші опції, можна значно скоротити свої витрати на договір каско і отримати продукт, який повністю відповідає запитам клієнта.

На думку страховиків, кращий інструмент для економії – використання франшизи.Навіть її мінімальний розмір (0,5%) дозволяє отримати знижку 20-30%. Головне – не захоплюватися в гонитві за «економією». Занадто великий розмір франшизи спричинить вже більш серйозні особисті витрати в разі збитку, тому бажано, щоб розмір франшизи не перевищував 1,5%. Оптимальний варіант – 0,5% по пошкоджень і 5% при викраденні. Це означає, що якщо, застрахований автомобіль, оцінений в 100 000 гривень, потрапляє в будь-яке ДТП, то страхувальник сам оплачує свою частину збитку – в цьому випадку 500 гривень. Зрозуміло, що така сума некритична, особливо якщо пошкодження значні і рахунок йде на десятки тисяч. Крім того, мінімальна франшиза НЕ буде спокушати автовласника заявляти як страховий випадок кожну дрібну подряпину. В результаті страховик може зробити клієнту знижку 10% за кожен беззбитковий рік (але не більше 50%).

Правила гри змінюються

Проти зниження цін грає девальвація. У разі сильного стрибка курсу долара, більшість СК діють за принципом пропорційності. Тобто, при виплаті враховується різниця між поточною ринковою вартістю машини і тієї, яка зафіксована в полісі. Від застосування цього коефіцієнта в деяких СК можна відмовитися. Деякі СК при цьому пропонують своєрідні канікули – період збереження страхової суми без пропорційності виплат. Інші, навпаки, встановлюють ще більш жорсткі валютні застереження та обмеження.

Також страховики все частіше пропонують клієнтам так зване пакетне страхування. До полісу каско пропонують купити страховку від нещасного випадку на транспорті та добровільне страхування цивільної відповідальності. Одні компанії включають покриття за цими програмами в єдиний тариф (пакетні продукти «дарують» клієнту), інші пропонують докупити їх на розсуд страхувальника.

Весь минулий рік і зараз у СК стрімко падає кількість заставних авто в портфелі, адже банки скоротили кредитування. За даними менеджера зараз частка незаставних авто в страхових портфелях вже досягла 75%. Тоді як лише на два роки раніше показники були прямо протилежними – більшість застрахованих авто були видані в кредит .

Збільшення кількості незаставних авто призводить до того, що в страхових портфелях зростає частка старих автомобілів. З цієї причини страховики в 2016 році будуть все частіше пропонувати програми страхування без урахування зношування. Тобто при настанні страхового випадку страхувальник може отримати відшкодування незалежно від року випуску авто – як за нове. Хоча подібних пропозицій поки не дуже багато на ринку, страховики почнуть більш широко застосовувати дану умову в своїх програмах каско. Страхування без зносу буде трендом в поточному році .

Ще один тренд – інтернет. Все більше СК запускають цілі портали, де клієнти мають власний особистий кабінет і можуть побачити свої договори, платежі, заявити про подію онлайн, отримати необхідну інформацію, переглядати статус врегулювання своєї справи і т.д.

Компаніям нікуди діватися. У цьому році ми можемо очікувати подальше очищення ринку, результатом якого стане зменшення кількості страхових компаній і скорочення обсягів продажів у багатьох страховиків. Сьогодні основна частка класичного страхового ринку утримують ТОП-10 лідерів – в своїй більшості представники міжнародних фінансових груп. Українські компанії змушені підлаштовуватися. І технології продажів стануть ще витонченішими.

Джерело: Мінфін

 

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.