Нова схема автомобільного кредитування «автокредити buy-back» впроваджена банками, щоб збільшити темпи зростання кредитних портфелів.

Купівельна спроможність населення України зросла – чим спровокувала зростання попиту на авто. За результатами минулого року, в Україні було продано понад півмільйона нових автомобілів – такий чималий попит допоміг банкам вагомо збільшити свої кредитні портфелі шляхом видачі кредиту на них.

За оцінками експертів, збільшення обсягу продажів дилери зобов’язані не тільки одному зростанню купівельної спроможності населення України, але і банкам, які прагнуть перекроїти умови кредитування до максимально зручних і доступних для українців. Своєю роботою на ринку автомобільних кредитів банки провокують зростання продажів авто.

Виходячи з оцінок автомобільних дилерів і банкірів, до 70% нових автомобілів в Україні реалізовані за допомогою кредиту. Українські банкіри вдаються до досвіду сусідів, щоб зробити умови кредиту більш привабливими, – так і з’явилася в минулому році послуга «автокредити buy-back». «Автокредити buy-back» вже давно використовується в США і країнах Західної Європи, отримавши широке поширення.

Сама програма автомобільного кредитування передбачає відстрочку погашення основної частини заборгованості. «Автокредити buy-back» допомагає клієнту кожні 2-3 роки міняти вже придбаний автомобіль на новий. Проте при цьому доведеться робити менші щомісячні платежі. У звичайній схемі кредитування нічого подібного не передбачено. «Автокредити buy-back», або програма зворотного викупу авто, допомагає відкласти погашення майже пів суми кредиту до закінчення терміну кредиту.

Як стверджують експерти, майже половина позичальників частину кредиту виплачують протягом усього терміну кредиту, а другу залишають на кінець – тобто на так званий разовий останній платіж. Така виплата здійснюється за рахунок позикових або наявних коштів, які були отримані з продажу авто дилера або ін. особі, зацікавленій в здійсненні угоди.

Які ж переваги програми «автокредити buy-back»?
Ви зможете змінити б/у автомобіль на новий і більш престижний, коли закінчиться термін кредитного договору. Старий автомобіль буде проданий через автосалон. І ви володієте можливістю погашення більш дорогого кредиту шляхом ін. банку, щоб купити новий автомобіль.

Переваги вельми відчутні. Але чи є недоліки цієї програми?
Ряд переваг buy-back і супроводжується рядом недоліків. Наприклад, клієнт вирішує продати свій старий автомобіль автосалону. Ймовірно, він зіткнеться з проблемою, коли автосалон запропонує придбати його авто за заниженою ціною. До всього іншого, кредит за програмою «автокредити buy-back» обійдеться клієнтові значно дорожче, тому що відсотки йдуть на всю суму боргу, не дивлячись на погашення залишку суми в кінці дії кредиту. Не важко підрахувати, що сума, нарахована до погашення, зростає.

Іноді програма buy-back можлива тільки при додаткових умовах, найчастіше аж ніяк не приносять клієнту додаткових зручностей, а швидше, навпаки. У числі вимог може значитися пункт обслуговування авто тільки в суворо обумовлених сервісних центрах і лімітований пробіг автомобіля. Необхідно пам’ятати, що машина на момент надання викупу повинна знаходитися в технічно справному стані. Якщо автомобіль наданий не в хорошому стані, наприклад, став жертвою ДТП, то автосалон справить викуп за ціною, значно применшень початкової.

Програму buy-back пропонує не так багато гравців ринку автомобільного кредитування. Клієнту рідко розповідають про схему зворотного викупу, пропонуючи стандартні кредитні канікули. У минулому році впровадити в дію схему кредитування buy-back спробували два учасника ринку. Наприклад, один банк надав можливість позичальнику виплачувати кредит до 50 тис. доларів на придбання іноземної автомобільного засобу протягом 6 років, включаючи відстрочку погашення на 2 роки. За умовами програми, 2 роки позичальник буде сплачувати лише відсотки за користування кредитом, а після закінчення пільгового періоду зможе погасити кредит, продавши автомобіль. Для позичальника існує можливість користуватися автомобільним засобом 2 роки. Продавши авто, позичальник за умовами програми знову може придбати автомобіль в кредит, а різницю між продажем і сумою боргу витратити на авансовий внесок. Величина внеску повинна бути порівнянна встановленого розміру цієї послуги, не менше того. Така схема розраховувалася на частину споживачів, які звикли до зміни автомобілів раз в 2-3 року. Один банк у якості процентної ставки виставляє суму в 17% річних у національній валюті, в доларах сша – 12,5%, у євро-11, 75% у швейцарських франках 10,24% річних.

Розглянемо приклад ще однієї програми – «AUDI в кредит з відстроченням погашення». За програмою передбачається 5 річний термін кредитування і можливість його збільшення строком до 8 років. За умовами програми, клієнт має можливість 30% всієї суми кредиту виплатити останнім днем. По закінченні кредиту клієнт має право збільшити його тривалість на 3 роки, щоб розрахуватися з 30% невиплаченої суми, але також може передати старий AUDI в Trade-In у «Ауді центр Київ Південь», придбавши у подальшому сучасну модель AUDI.

Коштувати врахувати, що вартість таких кредитів у швейцарських франках складе 9,99% річних, 11,99% в євро, 12,49% в американських доларах і 14,49% річних. Величина ставок залишиться такою тільки за умови, що договір між клієнтом і банком буде укладений на 5 років. Якщо термін погашення кредиту буде збільшено на 36 місяців, то ставки підвищаться – 10,99% річних у швейцарських національній валюті.

Для порівняння, стандартна величина ставок за звичайними програмами автомобільного кредитування – 10,5-13,5% річних у доларах і євро, а в національній валюті – 14-16% річних. Великі системні банки виступають на ринку як головних гравців, але серед інших активно працюють і просуваються та ін., включаючи Укргазбанк і Діамантбанк.

Навряд чи багато позичальників в нинішньому році вдадуться до програми «Автокредити buy-back», так і не багато гравців ринку виступлять з такою пропозицією. В Україні явище частої зміни одного автомобіля на інший зустрічається не так часто.

Активність на ринку належить лізинговим компаніям. Переваги для клієнта, прибегнувшего допомогою до лізингової компанії, полягає в тому, що вона стає для клієнта в якомусь роді помічником, що забезпечує оптимальний buy-back. Лізингоодержувач, сплативши лізингові виплати, отримує у власність авто, але при бажанні може замінити його на нове або повернути у власність лізингодавця.

На думку деяких експертів, майбутнє програми buy-back дуже світле, потенціал подібного кредитування великий. Враховуючи досвід Франції, Росії та Угорщини, приходимо до висновку, що даний вид кредитування є одним з найбільш затребуваних. Потенційні покупці автомобілів, користуючись програмою, дають близько 30% приросту портфелю автомобільного кредиту. Умови програми залучають і автосалони, і клієнтів, і банки. Автосалон «отримує» покупця на довгий час, так як за умовами саме в цьому ж автосалоні потрібно продати придбаний автомобіль. На гроші, що залишилися, можна знову взяти автомобіль – а значить, автосалон знову у виграші. Що стосується банків, то для їх клієнтської бази створюється постійний контингент. Покупець так само не залишається без вигоди.

Відстрочка платежу в Україні може досягти терміну 5 років, однак кредит на покупку машини за новою схемою обійдеться з переплатою в 7%, якщо порівнювати умови стандартного кредитування. Тому поки конкурентна здатність послугу прогнозується через 5-7 років. За цей час, як розраховується, зросте рівень взаємовідносин між банком, продавцем і покупцем, а також рівень відповідальності осіб, які бажають придбати авто через кредитну програму.

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

*