В Україні неодноразово фіксуються випадки, коли на нову сім-карту починають приходити вимоги повернути гроші банку, боржником якого ви не є. Як підтверджують скарги людей, що потрапили в таку ситуацію, знайти рішення проблеми виявляється досить складним завданням.
Один з таких випадків у своєму офіційному зверненні до банку описав учасник форуму «Більше року тому мною була придбана нова сім-карта. Через кілька місяців на мій новий номер стали надходити дзвінки і SMS повідомлення з вимогами повернути борг банку в досить великому розмірі. Всі мої переконання, що цей номер більше не належить попередньому власнику, який заборгував перед банком, операторами успішно ігнорувалися.
Більше того, за порадою працівника мобільного зв’язку, я пропонував їм звернутися до мобільного оператора, який може підтвердити повторну реалізацію. Але там знову стояли непохитно, і дзвінки повторювалися знову, а SMS продовжували вимагати гроші та погрожувати судовим розглядом справи та конфіскацією майна судовим виконавцем ». Що робити в подібній ситуації ми з’ясували у експертів.
Виключити Ваш номер з переліку одержувачів подібних дзвінків / SMS можна тільки при Вашому безпосередньому зверненні до довідкової служби банку, пояснюють у Центрі Обслуговування абонентів «Київстар». «Якщо у попереднього користувача термін дії номера проходить, обслуговування номеру призупиняється, але все ще може бути відновлено на платній основі протягом 31-го календарного дня. Після закінчення telefon_342x254.jpg.aspxзазначеного терміну абонентський номер остаточно анулюється без можливості подальшого відновлення.
Надалі такий абонентський номер знову надходить у продаж. У зв’язку з цим, Вам можуть надходити дзвінки / SMS з номерів банків або інших організацій, оскільки, він раніше міг бути в користуванні іншим абонентом », – зазначає мобільний оператор. У свою чергу, в довідковій службі Платинум Банку відповіли, що така ситуація може бути викликана помилковим номером, який вказує їх позичальник: «Можливі такі ситуації, коли наш клієнт помилково вказує номер чужого телефону як контактний. І на нього приходять повідомлення і дзвінки. Для того щоб ми змогли його виключити з бази для прозвона, для перевірки інформації необхідно зв’язатися з нами і вказати додаткові дані: номер телефону, на який надходять дзвінки ». Після додаткової перевірки, якщо ми знайдемо вказаний Вами номер, він буде вилучений з бази Банку, обіцяють в довідковій службі.
У свою чергу юрист партнер ЮФ “Ейдіком” Альона Воронцова радить у таких випадках звертатися до прокуратури, посилаючись на незаконне використання (передачу) персональних даних, вимагання (185 КК) та підбурювання до виконання цивільно-правових відносин неправомірними методами (ст. 355 КК) .
«Особливістю вимагання є відсутність будь-яких цивільно-правових відносин взагалі, а підбурювання – коли настирливо вимагають віддати борг реального боржника обходячи суд і процедуру виконання рішення суду. PS: у нас таке звернення поки результату не дало, але в кожному разі, якщо цим питанням займатися активно – результат буде », – зазначає юрист. На її думку, мінус такого способу: організації, що діють за договорами факторингу / доручення, постійно змінюються, на кожну особу необхідно робити додаткове звернення до прокуратури – клопітно.
При надходженні дзвінків, смс про заборгованість необхідно уважно проаналізувати наявну інформацію, зазначає провідний спеціаліст служби захисту платіжних систем Фідобанка Ігор Попов. «Якщо в повідомленні вимагають негайно внести суму через термінал поповнення на зазначену« карту », зробити переказ на рахунок або карту, повідомити номер карти, CVV2 \ CVC2, термін дії картки, ПІН для того, щоб заблокувати картку або щоб «всі гроші не пропали з рахунку» або ці дані потрібні для збільшення кредитного ліміту, підвищення рівня безпеки – це без сумнівів спроба шахрайства. Слідувати таким інструкціям ні в якому разі не можна. У такій ситуації необхідно терміново звернутися до правоохоронних органів з відповідною заявою надати максимум наявної інформації – номери телефонів, дати час, точний текст повідомлення », – підкреслює банкір.
Перевірити присутність номера в будь-яких базах шахраїв або в розсилках банків – неможливо: «У разі отримання повідомлень, призначених не вам, рекомендується звернутися до Контакт-центру банку. Звертайтеся не по телефону, отриманому в смс або зазначеній «оператором» – користуйтеся контактною інформацією, наданою на офіційному сайті банку », – зазначає експерт.
За його словами якщо надходять дзвінки незаконні, а надана вам інформація не має ніяких підстав, то можна внести даного абонента в чорний список на телефоні або можна повідомити оператору мобільного зв’язку про надходження небажаних дзвінків. Крім того, слід звернутися із заявою до правоохоронних органів, із зазначенням всієї наявної інформації.

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

*