Новини світу кредитування та банківських послуг.

Нові авто: що відбувається на українському ринку

Девальвація серйозно сплутала карти автоімпортерів і дилерів: уже кілька місяців поспіль ціни на автомобілі постійно змінюються. Причому, в основному в більшу сторону. Крім того, в гривневому еквіваленті машини подорожчали. Фактично, зростання цін еквівалентне темпам падіння курсу гривні по відношенню до долара. І якщо ще в лютому і березні автосалони намагались утримувати вартість на колишньому рівні, вдаючись до всіляких хитрощів (декларували прив’язку до «старого» курсом 8,1 гривень / долар або пропонували достатньо значні знижки), то зараз такої щедрості вже не знайдеш. Адже запаси на складах імпортерів сформовані виходячи з актуального курсу, що змусило їх переглядати цінники.

В автосалонах ціни безпосередньо залежать від курсу долара або євро, так як вартість авто прив’язана до валюти. І якщо авто коштує, скажімо, 20 тис доларів, то імпортер повинен повернути цю суму. Неважливо, скільки коштує долар, 10 або 20 гривень. Перерахунок буде проведений за цим курсом, так як продавати у збиток ніхто не стане.

clip_image001Причому, навіть скасування утилізаційного збору не позначилось на цінах: коливання курсу повністю нівелювали цей ефект.

Водночас, дилери розуміють, що втрата покупців може стати для них фатальною. Наприклад, згідно з даними «Укравтопрому», за квітень 2014 скорочення продажів авто склало 29% в порівнянні з березнем поточного року і 71% по відношенню до квітня 2013 року. Тому, прагнучи зберегти хоча б мінімальну лояльність покупців, автосалони готові вивернутися навиворіт.

Один з найпоширеніших способів – це фіксація курсу на певному рівні. І якщо ще місяць-півтора тому дилери переглядали вартість авто майже кожен день, зараз лихоманка з «прайсами» злегка стихла.
Наприклад, при актуальному курсі близько 11,6 грн / долар дилери Toyota прив’язують вартість автомобілі до 10,59 грн / долар. KIA Motors для окремих моделей закріпила курс на рівні в 10,8 грн / долар. Nissan весь травень конвертував вартість автомобілів, виходячи з 10,5 грн / доллар. В Volkswagen виявилися ще щедріше, зафіксувавши курс на позначці в 10,3 гривень.

Другий, не менш популярний інструмент залучення уваги покупців – це, звичайно ж, знижки, які, до слова, є вкрай нетиповим явищем для кінця весни-початку літа. Але в поточній ситуації дилери не можуть без них обійтись. При цьому знижки бувають двох видів: завуальовані і явні. У першому випадку покупцю пропонується нібито спеціальна ціна на обмежений перелік моделей. Причому, такі ціни нерідко встановлюються на автомобілі актуального завезення, які з різних причин погано продаються (непопулярна комплектація, неходовий колір і т.д.). Явні знижки афішуються досить широко і з красномовними гаслами, обіцяючи економію в 8-10%, а іноді – і більше. Наприклад, у Suzuki, Fiat, Renault, Volkswagen, Geely, Ford. Причому, знижки досі поширюються на автомобілі, ввезені в Україну не тільки в 2013 році, але навіть раніше. Зокрема, Hyundai пропонує спеціальні ціни на склад 2012 року, куди входять моделі Accent, Sonata, Genesis, i30 і i40, позашляховики ix35 і Tucson. А Nissan і зовсім оригінальний: розпродає тестовий парк своїх авто.

Також імпортери і дилери стали робити все більший наголос на пропозиції, які безпосередньо на цінник не впливають, але, в той же час, допомагають економити. Йдеться про знижки на сервісне обслуговування, про подарункових страхових полісах при покупці автомобіля, а також різних розіграшах, у тому числі – туристичних путівок і поїздок. Паралельно діють кредитні програми зі спецумовами, що дозволяють взяти кредит мало не під 0%. Але за умови, що він буде виплачений у перші два роки дії договору.

Однак, незважаючи на зусилля, склади імпортерів особливо не порожніють. Так, окремі комплектації вже розкуплені (див. таблицю). Проте, ажіотажу і черг покупців не спостерігається.
Враховуючи нестабільність політичної та соціально-економічної ситуації в Україні, а також зростання курсу долара і євро, склади будуть наповнені автомобілями, завезеними в квітні-травні. Причому, падіння цін на автомобілі, на жаль, чекати не варто. Хіба що коливань в невеликих межах, які будуть чітко слідувати за нестабільністю валютного курсу. Водночас, знижки та акції стануть цього року явищем перманентним, що в будь-якому випадку дасть можливість заощадити. Особливо при купівлі автомобілів, завезених в Україну ще в минулому сезоні.

Наявність і ціни деяких моделей легкових автомобілів в українських автосалонах

Марка автомобіля

Наявність авто / термін поставки

Ціна автомобіля

Hyundai Accent

Немає/ 2 тижні

від 191 200 грн

Hyundai Tucson

Є

від 229 900 грн

Toyota Auris

Немає / вторячи половина липня

від 237 400 грн.

Toyota Corolla

Немає / близько 2 тижнів

від 206 293 грн.

Ford Focus

Є

від 189 900 грн

Ford Kuga

2013 року – є, 2014 року – немає / 2 тижні

від 420 000 грн

Nissan Micra

Немає / 1 тиждень

від 190 950 грн

Nissan X-Trail NEW

Немає / перші поставки будуть восени

Peugeot 308

Немає / протягом тижня

від 264 000 грн

Peugeot 2008

Немає /3-3, 5 місяці

від 226 600 грн

Renault Megane

Є

від 226 616 грн

Renault Logan

Є

від 148 123 грн

Volkswagen Polo

Є

від 194 000 грн

Volkswagen Golf

Немає /4-5 днів

від 290 000 грн

Geely MK

Є

від 112 900 грн

Geely Emgrand EC7

Є

від 149 900 грн

Honda Civic

Немає / середина літа

від 299 000 грн

Honda Accord

Є

від 378 700 грн

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Опитування
Які банківські послуги Вас цікавлять?