Підписуючи кредитний договір з банком, клієнт часто вже не вдумується в його умови. А потім, прийшовши додому і більш уважно розглянувши його пункти, шкодує, що погодився на такі умови. Але протягом 2 тижнів від кредиту можна відмовитися.
Про це свідчить ЗУ «Про захист прав споживачів», згідно з яким протягом 14 днів з моменту підписання кредитного договору позичальник має право відмовитися від оформленої позички.
«Згідно з положеннями Закону України" Про захист прав споживачів "будь-який позичальник УкрСиббанку BNP Paribas Group має право в односторонньому порядку протягом 14 календарних днів з моменту передачі позичальнику примірника укладеного кредитного договору відкликати свою згоду на укладення договору про надання споживчого кредиту без пояснення причин, шляхом подання відповідної заяви представнику УкрСиббанку в місці оформлення кредиту, – коментують у прес-службі УкрСиббанку BNP Paribas Group.

– Порядок і терміни інформування та проведення взаєморозрахунків між Банком та Позичальником визначаються відповідно до вимог чинного законодавства України. При цьому сума комісії та вартість оформлення кредиту, сплачені Позичальником, не повертаються.
З відкликанням згоди на укладення договору про надання споживчого кредиту Позичальник повинен одночасно повернути Банку кошти, отримані відповідно до умов кредитного договору. Позичальник також сплачує відсотки за період між моментом одержання Кредиту і моментом його повернення за ставкою, встановленою в підписаному ним договорі ».

kredit_220114_3_400x243.jpg.aspx

Але ця нормативно-правова норма має також деякі винятки.
«Статтю 11 закону розуміють звичайно в широкому сенсі. Будь-який кредит, виданий для особистого споживання – в ​​тому числі автомобільний і іпотечний є споживчим, про що з 2005 року прямо зазначено в ч. 7 статті; там же встановлені винятки на можливість відмови від кредиту: це кредит на придбання житла та кредит, забезпечений іпотекою (дані категорії в ряді випадків збігаються), а також кредит на оплату послуги, яку споживач встиг отримати », – стверджує к.ю.н., адвокат, партнер МЮФ Gide Loyrette Nouel Олег Загнітко.

Але якщо разом з кредитом оформлялася страховка, повернути її буде ще більш складно.

«Банк страховою організацією не є, тому претензії до нього за страховим договором мало чим обгрунтовані. Що стосується прямих відносин між страховиком і споживачем, то покриття ризиків несе вигоди споживачеві незалежно від одержання кредиту, а розірвання відбувається за правилами, встановленими в договорі страхування; інша справа, якщо умови страхування були несправедливими, наприклад, банк примушував укласти страхування з певним страховиком – тоді їх можна визнавати недійсними в судовому порядку.

Колізія виникає в разі страхування майна, яке не стало предметом лізингу або власністю споживача (оскільки той відмовився від покупки внаслідок відмови від кредиту); в такому випадку споживач може запропонувати страхової компанії розірвати договір і повернути премію за вирахуванням періоду між сплатою страхового внеску та зверненням за розірванням ».
Якщо ж банк не хоче слідувати букві закону, експерти рекомендують звертатися до регулятора (Національний банк України), до органів захисту прав споживачів (Держінспекція з питань захисту прав споживачів) і в суд.

Джерело: www.banki.ua

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

*