Опитування
Які банківські послуги Вас цікавлять?

З 1 серпня 2014 заробіток українських вкладників на депозитах зменшиться на 15%. Парламентарії відмовились від прогресивної процентної ставки податку на депозит, а також – від спеціального податку на прибуток з витрат на нарахування відсотків за вкладами фізичних осіб, зберігши банківську таємницю клієнтів фінустанов.
Від прийнятого дев’ятнадцятого червня Верховною Радою України проекту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування доходів від капіталу» українські банкіри були явно не в захваті, посилаючись на те, що запропонований механізм робить оподаткування частково «прихованим» для вкладника за рахунок покладання додаткових витрат зі сплати податку на банки. Ще одним недоліком даного проекту фінансове співтовариство вважало порушення банківської таємниці вкладників.
У результаті активного заперечення вітчизняних банкірів, прийнятий 4 липня 2014 Закон № 4101а "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо пасивних доходів" значно відрізняється від проекту, запропонованого на розгляд у першому читанні.
26.06.2014 Комітет ВРУ з питань податкової та митної політики на окремому засіданні за участю представників НАБУ, УКБС, АТ« ОТП Банк » та низки інших організацій при підготовці законопроекту « Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування доходів від капіталу »(регістр . № 4101 від 18.06.2014) до другого читання, врахував пропозиції банківського співтовариства і відмовився від введення спеціального податку на прибуток з витрат на нарахування відсотків за вкладами фізичних осіб (18%), який би мали платити банки, і від прогресивної шкали оподаткування доходів за вкладами.
Було прийнято рішення про застосування податку з доходів фізичних осіб на нараховані відсотки за вкладами за єдиною ставкою 15% для всіх вкладників
.
Фінустанови схвалюють прийняті нововведення, оскільки подібні заходи сприятливо відобразяться на стані державного бюджету, і є поширеними у країнах Європейського Союзу практикою, але, в той же час, побоюються негативної реакції з боку вкладників.
Прийняття Верховною Радою України 4 липня 2014 в другому читанні Закону України № 4101а" Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо пасивних доходів " є важливим кроком на шляху гармонізації українського законодавства з Європейським.
Позитивним чином оподаткування пасивних доходів фізичних осіб відіб’ється на поповненні дохідної частини бюджету, що є вкрай важливим у світлі останніх подій в Україні.
Водночас, неоднозначною може виявитись реакція самих фізичних осіб. Так, наприклад, фактичне зниження прибутковості депозитів може мати своїм результатом відтік вкладників, які вважатимуть більш доцільними інші форми інвестицій своїх коштів.
– Спірним є встановлення Законом лінійної ставки податку, а не прогресивною, яка передбачалась попередньою редакцією Закону. У підсумку, 15% ставка податку буде застосована до всіх без винятку фізичним особам, незалежно від розміру їх пасивних доходів. Зручним ж для фізичних осіб буде те, що фактичну сплату податку на пасивні доходи буде здійснювати податковий агент (банк, кредитна співтовариство), однак від подання річної податкової декларації платник не звільняється.
Згідно з новим законом, всі турботи про сплату податку бере на себе банк, зберігаючи при цьому банківську таємницю клієнта.
З метою спрощення сплати та адміністрування цього податку, банки будуть виконувати функцію податкового агента та утримувати податок при нарахуванні відсотків. У своїй звітності, для збереження банківської таємниці, банки будуть відображати дохід і утриманий з нього податок загальною сумою без розподілу в розрізі кожної фізичної особи.
– Клієнти банків не будуть декларувати доходи у вигляді відсотків від депозитів, а банки не будуть надавати податковій інформацію по окремому депозиту, сумою виплачених відсотків, а також – відомості про клієнтів.

clip_image001

Як стверджує експерт, дані зміни обіцяють значні переваги як банкам (усувається податок на прибуток з витрат на нарахування процентів (18%) і необхідність розкриття податкової інспекції банківської таємниці щодо клієнтів), вкладникам (усувається прогресивна шкала оподаткування доходів, зобов’язання щорічно заповнювати податкову декларацію, залишається таємниця банківського вкладу та звільняються від оподаткування процентні доходи по поточних банківських рахунках, по яких на користь фізичних осіб здійснюються виключно виплати стипендій, заробітної плати, пенсій, соціальної допомоги), так і державі (швидке (щомісячне) наповнення Держбюджету надходженнями від даного податку та зменшення витрат на адміністрування даного податку за рахунок банків).
Але, в той же час, не слід забувати, про те, що у зв’язку з введенням податку на депозит банки понесуть додаткові витрати на доопрацювання програмного забезпечення та розширення кадрового складу. Адже утримувати податок фінустанови повинні будуть при кожному нарахуванні прибутку, тобто – щодня.
Що ж до вкладників, то оподатковуватися будуть тільки ті відсотки, які будуть нараховані після 1 серпня, незалежно від дати оформлення депозиту. Тут значно виграють ті вкладники, які відкрили раніше вклад з щомісячною або щоквартальною виплатою відсотків, адже з них банк утримає податок тільки за окремий період дії депозитного договору (з 1 серпня, і до моменту його закінчення). Ті ж, хто віддав перевагу вклад з нарахуванням відсотків наприкінці терміну, сплатять податок за весь період розміщення.

Джерело: www.banki.ua

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.