Опитування
Які банківські послуги Вас цікавлять?

У яких випадках доцільно залишати записи в книзі скарг, якщо права покупця порушені, і яким чином надалі подібні замітки можуть бути використані.

Обов’язок підприємств роздрібної торгівлі вести Книгу відгуків і пропозицій передбачена чинним законодавством (Наказ Міністерства зовнішньоекономічних зв’язків і торгівлі N 349 від 24.06.96 з наступними змінами та доповненнями).Цим же нормативним актом встановлено обов’язок керівників підприємств роздрібної торгівлі реагувати на записи споживачів у Книзі відгуків і пропозицій. У разі порушення порядку ведення Книги відгуків і пропозицій або її відсутності на призначеному місці керівники та інші посадові особи можуть бути притягнуті до адміністративної відповідальності.

Запис у Книзі відгуків і пропозицій може надалі бути використана як доказ у суді за позовом про захист прав споживача.

На сьогоднішній день чинною є Інструкція про Книгу відгуків и пропозицій на підприємствах роздрібної торгівлі та громадського харчування, ЗАТВЕРДЖЕНА Наказом МЗЕЗ торгу України от 24.06.96 № 349 и зареєстрована в Мін’юсті України 3.07.96 за №336 / 1 361.

Головне, що слід пам’ятати споживачам, що кожне дрібно-роздрібне підприємство (за винятком лотків, столиків ТОЩО) винне мати Книгу відгуків и пропозицій, яка розміщується на видному місці и надається покупцеві (відвідувачу) за Першою його Вимогою.

При цьому, забороняється вимагати від заявника пред’явлення будь-яких особистих документів або пояснення причин, що викликали необхідність написання скаргу, пропозицію, відгук, зауваження.

Працівник підприємства, дії якого викликали нарікання, повинен не пізніше наступного дня повідомити про це керівника підприємства або його заступника та надати письмове пояснення з приводу його виникнення.

У свою чергу керівник підприємства або його заступник зобов’язаний у тижневий термін розглянути запис, що внесено до Книги скарг и пропозицій, розібратися по суті питання та вжити необхідних заходів до усунення недоліків и порушеннях у роботі підприємства або до реалізації висловлених пропозицій.

За результатами РОЗГЛЯДУ заяви керівник підприємства або його заступник повинен податі в Книзі відгуків и пропозицій на зворотньому боці заяви покупця (відвідувача) інформацію про заходи, які вживаюся, та в Тижневий Термін в обов’язковому порядку надіслати письмову відповідь заявнику за Вказаною ним адресою. Копії листів, якими дана відповідь покупцям (відвідувачам), зберігаються на підприємстві на протязі року.

Записи інших покупців (відвідувачів), зроблені у Книзі відгуків и пропозицій з метою спростування раніше внесеної до неї заяви, підлягають перевірці та беруться до уваги керівником підприємства тільки за умови підтвердження викладених у них фактів.

Як бачимо, законодавство України створений необхідній механізм для того, щоб Книга відгуків та пропозицій виступала ефективним засобом для захисту прав споживачів (покупців). А тому, Радимо споживачам НЕ нехтувати своїм правом и детально фіксувати, всі випадки Порушення ваших прав.

З 2014 року в Україні Діє мораторій на проведення перевірок підприємців контролюючим органами.  Аналогічній мораторій на перевірки запроваджено ї у 2015 році.  Відтак сьогодні, у центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, та його територіальних ОРГАНІВ відсутнє право здійснювати перевірки дотримання закладами громадського харчування, підприємствами роздрібної торгівлі законодавства в сфері захисту прав споживачів.

Джерело: Prostobank.ua

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.