Опитування
Які банківські послуги Вас цікавлять?

Українці часто скаржаться на страховиків. У 2015 році Національна комісія з регулювання ринку фінансових послуг отримала 5022 скарг від громадян і юридичних осіб на дії страховиків. З них майже половина – 2395 скарг припадало лише на 8 компаній. У порядку зменшення кількості заяв список страховиків-аутсайдерів виглядає так:

  • «Українська транспортно-страхова компанія» (UTICO)
  • «Українська охоронно-страхова компанія»
  • « Оранта »
  • «Еталон»
  • « Провідна »
  • «Домінанта»
  • «Аска»
  • «Нова»

    У цей список комісія включила тільки ті компанії, на які страхувальники скаржилися в два рази більше середнього показника звернень. Як зазначено в публікації Нацкомфінпослуг, середній показник звернень розраховується як співвідношення загальної кількості звернень щодо неналежного виконання страховиками своїх зобов’язань (4334) до кількості СК, за якими надійшли такі скарги (103), 4534/103 = 44 * 2 = 88.


    Також при розрахунку середнього показника звернень регулятор не брав до уваги скарги на СК у яких анульовано (відкликано) ліцензії. За підсумками роботи зі скаргами регулятор склав 232 акти про порушення (в одному акті можуть бути зафіксовані порушення однієї СК, виявлені на підставі розгляду до 25 скарг) і опублікував 176 розпоряджень про усунення порушень. Після чого страховики-порушники на вимогу регулятора виплатили компенсації застрахованим.

    Загальний обсяг виплат страховиками, за результатами розгляду Нацкомфінпослуг звернень за 2015 рік, склав 68,63 млн. гривень. З них 8 страховиків-лідерів за скаргами виплатили 38,9 млн. гривень.

    Відносно змісту звернень, то за даними Нацкомфінпослуг,

    • 61,8% всіх звернень стосувалися невиконання страховиками своїх зобов’язань по ОСАГО. 
    • 19,2% скарг припадали на договори з добровільних видів страхування. 
    • 13,7% всіх звернень були в сторони компаній, які вже позбавлені ліцензій або виключені з Державного реєстру фінансових установ. 
    • 5,3% звернень – це повторні, неодноразові заяви, подяки, заяви про відгук обігу або такі, які не належать до компетенції Нацкомфінпослуг.

    Комісія планує в подальшому публікувати список найгірших страховиків на постійній основі. Планується, що інформація буде оновлюватися щомісяця. А, значить, у клієнтів страхових компаній з’явилася хороша можливість ознайомитися з достовірною інформацією про платоспроможність СК безпосередньо від регулятора. За ідеєю, це повинно допомогти користувачам страхових послуг при виборі страхової компанії.

    Слід сказати, що в цілому в 2015 році ситуація зі скаргами покращилася. У 2014 році Нацкомфінпослуг отримала на 3194 жалібних заяви більше, ніж в минулому році.

    Лідери за скаргами

    Компанія

    Жалоби (кількість) і виплати (млн грн.)

    2014

    2015

    Українська транспортна страхова компанія

    скарги *

    275

    756

    Скарги по суті

    228

    695

    Виплати після втручання регулятора

    1,433

    6,413

    Українська охоронно-страхова компанія

    Скарги

    492

    566

    Скарги по суті

    457

    548

    сума виплат

    5,478

    6,22

    «Оранта»

    Скарги

    1 692

    433

    Скарги по суті

    1657

    372

    сума виплат

    0,98

    7,504

    «Еталон»

    Скарги

    202

    201

    Скарги по суті

    165

    184

    сума виплат

    2,818

    4,131

    «Провідна»

    Скарги

    273

    125

    Скарги по суті

    241

    119

    сума виплат

    3,776

    1,12

    «Домінанта»

    Скарги

    21

    118

    Скарги по суті

    20

    115

    сума виплат

    0,262

    6,433

    «Аска»

    Скарги

    297

    98

    Скарги по суті

    269

    92

    сума виплат

    4,885

    6,035

    «Нова»

    Скарги

    26

    98

    Скарги по суті

    26

    95

    сума виплат

    0,135

    1,088

    всього

    Скарги

    3278

    +2395

    Скарги по суті

    3063

    +2220

    сума виплат

    19,767

    38,944

    * З урахуванням повторних або відкликаних скарг, дані Нацкомфінпослуг

    Джерело: Мінфін

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.