Хто пропонує

На українському ринку, кредитування купівлі товарів через інтернет-магазини – послуга поки досить рідкісна. Такі позики пропонують лише чотири установи з 50-ти найбільших за розміром активів банків: ПриватБанк, УкрСиббанк, ОТП Банк і Банк Російський Стандарт.

Банк

З якими інтернет-магазинами працюють

Умови кредитування

Банк Російський Стандарт

Розетка, Фотос, Палладіум, Фотомаг, City.com, Нотус, Знижка, Матрикс

умови різняться по кожному магазину

ОТП Банк

список не пропонують

умови залежать від товару, терміну і суми кредиту

ПриватБанк

список не пропонують

спеціальні програми залежно від магазинів

УкрСиббанк

5OK, ALLO, AUCHAN, Avtopapa, Bomba, BT, Comfy, Eldorado, FotoMag, Foxtrot, Intertop, Leroy Merlin, Mothercare, Repka, Rozetka, Technopolis, Technostar, Veneto, Zepter, АТ "Альцест", ПП "АСВА", ТОВ "I-Solutions Україна", ТОВ "ВІХАРА", Дверна Праворуч, Дім Вікон, Добрі РЕЧІ, In City Trade, ТОВ "Каррел", Електромакс, Ліга Транс, Меблі Стиль, Термоімпульс, Укррекламбюро, ТОВ "Фірма техно-сервіс-1 ", Tehnostar.UA

Стандартна програма (термін – 3-24 міс., 36% реальних річних, без авансу), а також спеціальні програми, в залежності від магазину

Що стосується умов кредитування, то в цілому ситуація тут не особливо відрізняється від сегменту звичайних позик на товари. Стандартних програм банки майже не пропонують, так що в кожному магазині умови кредитування можуть відрізнятися. Стандартна пропозиція є лише в УкрСиббанку – позика на покупку товарів онлайн тут можна отримати на строк до двох років під 36% реальних річних і з нульовим авансом. Але цей заклад має також спеціальні програми кредитування, умови яких залежать від магазину-партнера.

В інших банках умови позик можуть відрізнятися в залежності не тільки від магазину, але навіть від товару, який ви купуєте – як, наприклад, в ОТП Банку.

Прогнози та альтернативи

clip_image001Експерти сходяться на думці, що кредитування інтернет-магазинів – перспективний продукт, який буде розвиватись. За оцінкою фахівців обсяг торгівлі в інтернеті в Україні в 2014 році складе більше 3 мільярдів доларів. Для банківського сектора це означає не тільки новий сегмент ринку, але новий виклик і нові можливості перейти в онлайн-сферу. Наявність можливостей, що дозволяють обслуговувати клієнтів дистанційно, дозволить банкам зосередитися на відточуванні існуючих процесів та створенні нових, а для клієнтів створить нові переваги в користуванні банківськими продуктами.

Однак у довгостроковій перспективі картина може змінитися. Деякі експерти ринку прогнозують, що кредитування на товари в цілому буде витіснятись з ринку кредитними картками. Причина в тому, що кредитка зручніше у використанні: позбавляє від необхідності кожного разу відвідувати банк і збирати документи для отримання позики, нею можна розплатитися відразу в магазині.

Крім того – якщо по карті передбачено пільговий період, то вартість позики зводиться до мінімуму, а іноді й до нуля. Для того щоб позичальники могли зменшити витрати на обслуговування такого виду кредитів, раджу їм використовувати для таких покупок кредитні карти, які мають ряд переваг. Як правило, це більш низька процентна ставка і розмір комісій за кредитом; наявність пільгового періоду, протягом якого не нараховуються відсотки; постійний і багаторазовий доступ до кредитних коштів. Правда, кредитний ліміт для цього повинен бути достатній для запланованої вами покупки.

Але якщо ви хочете здійснювати покупки онлайн в кредит вже зараз, а вибраний інтернет-магазин поки не співпрацює з фінансовими установами, то має сенс розглянути кредитку, як альтернативу онлайн-позиці.

Умови кредитних карт від банків з числа 50-ти лідерів за активами. Пропозиції з реальною ставкою до 40% річних.

Банк

Карта

Макс. ліміт, грн.

Термін

Реальна ставка, річних

Мін. платіж у місяць

Пільговий період, днів

Хрещатик

Здорове життя (тільки в мережі аптек Фармація)

3000

1 рік

27

немає

немає

ПриватБанк

Універсальна VISA Classic / MC Standard

8000

3 роки

32,59

7% задолж., Хв. 50 грн.

55

Фідобанк

Інноваційна MasterCard

50000

2 роки

32,64

10% ліміту

немає

Credit Agricole

World MasterCard

50000

2 роки

36,92

10% задолж.

55

Райффайзен Банк Аваль

Прозора

50000

4 роки

37,47

5% задолж., Хв. 50 грн.

до 57

Universal Bank

Visa Classic

10000

2 роки

39,6

5% задолж., Хв. 50 грн.

50 (безнал.)

Близько 44% населення України користуються інтернетом, з них 10% здійснюють покупки через інтернет і 7% від всіх продажів купується в кредит. Ще кілька років тому більшість споживачів сприймали інтернет торгівлю як вельми незвичайний факт. Багато людей ставились до онлайн-покупок з підозрою. В даний час інтернет-магазини користуються великою популярністю. Незважаючи на те, що оффлайн-покупки як і раніше залишаються найпопулярнішими, з кожним роком їх лідерська позиція стає все більш хиткою.

Запуск послуг кредитування в інтернет-магазинах обов’язково пов’язаний з додатковими IT-розробками на стороні рітейлера і банку, а також з перестроюванням операційного процесу обслуговування клієнтів. Клієнту при покупці в кредит зазвичай потрібно витратити трохи часу на заповнення анкети; сучасні схеми обслуговування в інтернеті вже обходять класичні для нашої країни схеми обслуговування в магазині, покупка в кредит по трудовитратах не сильно перевищує покупку без кредиту – нікуди йти не потрібно, все привезуть, зателефонують, пояснять, залишається лише отримувати задоволення від покупки.

Згідно з прогнозами, цього року число покупок в українських інтернет-магазинах подвоїться, а зростання оборотів інтернет-торгівлі триватиме ще кілька років. Навіть за найбільш обережними оцінками, минулого року оборот інтернет-магазинів збільшився в півтора рази – зростання доходу звичайних магазинів за підсумками року досяг 30%. Очікується, що справжній бум на ринку онлайн-торгівлі України розпочнеться через рік-півтора. Інтернет-магазинами користуються приблизно 2,1 млн українців, а середньорічний "бюджет" одного користувача на онлайн-покупки становить $ 714. Очікується, що показники поточного року будуть не гірші.

Одниією з очевидних переваг онлайн-кредиту є ціна: кредит в Інтернеті в переважній більшості випадків є дешевше, ніж у стаціонарних каналах продажів; по-друге, це економія часу (не потрібно йти у відділення банку за кредитом готівкою, не всі інтернет-магазини приймають оплату карткою онлайн).

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.


*