Опитування
Які банківські послуги Вас цікавлять?

У кожній більш-менш великій організації є відділи. Кожен з них – кілька відокремлений від інших відділів світ, в якому дотримуються певних порядків, принципів. При цьому для ефективної роботи всієї організації необхідна злагодженість роботи всіх підрозділів. Не варто з’ясовувати який відділ важливий, а який ні. Всі підрозділи організації важливі, інакше б їх просто не було. Але можна серед відділів виділити ті, які відіграють першорядну роль і ті, які виконують завдання другорядної важливості.

Щодо кредитних організацій можна відразу сказати, що в них є кілька відділів, що визначають роботу всіх інших підрозділів. Це відділи:

– Розрахунково-касового обслуговування,

– Валютних операцій,

– Цінних паперів,

– Пластикових карток,

– Відділ кредитування.

Ці відділи визначають, наприклад, економічне становище даного банку; виконання показників бізнес-плану; конкурентоспроможність, тобто позицію даного банку на фінансовому ринку. Тому важливо, щоб робота кожного з перерахованих відділів була добре продумана і організована.

Розглянемо більш докладно роботу кредитного відділу на прикладі Ощадбанку РФ. Перш за все, згадаємо, що Ощадбанк – найстаріший представник банківських організацій країни, таким чином, принципи його роботи складалися роками. У сучасних умовах Ощадбанк – найвигідніший кредитор для позичальників, так як він пропонує найнижчі процентні ставки за кредитами, ніж у решти банків. Але це тягне за собою підвищений рівень вимог до потенційних позичальників, що в підсумку знаходить відображення на організації роботи кредитного відділу банку.
У кожному великому філії відділення Ощадбанку є відділ кредитування (кредити підрозділ). У роботі відділу можна виділити три етапи, пов’язаних з процедурою видачі кредиту:

1.) Етап оформлення заяви на видачу кредиту;

2.) Етап розгляду заявки на видачу кредиту та прийняття позитивного або негативного рішення з приводу надання позики;

3.) Етап підписання договору про кредит і видачі суми позики.

Кожен етап пов’язаний з роботою окремих співробітників.

1. Реалізація першого етапу, перш за все, пов’язана з роботою кредитних консультантів. Консультанти працюють з потенційними клієнтами банку в операційному залі або безпосередньо в кредитному відділі. В їх завдання входить допомогу потенційним позичальникам у виборі оптимального для даного клієнта варіанту програми кредитування, правильність заповнення необхідних документів, що переслідує мету проведення процесу подачі заявки якомога більш комфортно і швидко для обох сторін договору. Далі в процес включаються кредитні інспектори, в обов’язки яких входить оформлення або окремих видів кредиту, так і різних. Інспектор перевіряє пакет документів, наданий кредитоотримувачем; розраховує суму кредиту і його строк; встановлює необхідність забезпечення кредиту. Також інспектор з’ясовує платоспроможність позичальника, грунтуючись на наданих йому даних. За згодою кредитоотримувача інспектор робить запит в бюро кредитних історій для встановлення благонадійності позичальника.

2. Залежно від банку заяву на видачу кредиту може розглядатися досить довго – до 10 робочих днів банку. Ця процедура починається з kreditni-otdel_bankaоформлення кредитної справи кредитоотримувача, яке передають у службу безпеки. Співробітниками цього відділу надані позичальником документи та дані ретельно перевіряються на відповідність дійсності і справжність. Крім цього, перевіряється, чи не залучався чи позичальник або хтось із його родичів до кримінальної відповідальності. Після цього кредитну справу позичальника повертається кредитному інспекторові. А потім, після повного оформлення, надходить до начальника відділу кредитування на перевірку. Після цього секретар кредитного комітету включає кредитну справу позичальника в «реєстр справ на розгляд».

Кредитний комітет банку також включає представників (начальників або їх заступників) інших підрозділів: юридичного, економічного, відділу безпеки, відділу бухгалтерського обліку та керуючого відділенням. Якщо в кредитному відділі філії відділення немає представників перерахованих служб, то встановлюється певний порядок ухвалення рішення, але перш кредитну справу позичальника все одно обов’язково проходить усі передбачені інстанції. В результаті інспектор збирає справи всіх своїх клієнтів і представляє їх на комітеті.

3. У разі прийняття позитивного рішення про видачу кредиту інспектор повідомляє про це позичальнику, призначає дату видачі коштів по кредиту і починає підготовку необхідних для цього документів (кредитний договір, договір застави або поруки). Форми договорів повинні бути погоджені з юристами банку і підписані керівництвом.

Договір про кредит підписується двома сторонами в день видачі кредиту. Особиста присутність позичальника та поручителя обов’язково. Позичальник після ознайомлення, підписання та роздачі всіх примірників договору переходить в операційну касу банку для безпосереднього отримання позначеного в договорі кредиту. Договір кредиту набуває чинності з моменту його підписання, сам кредит отриманий. Таким чином, позичальникові залишається тільки справно його погашати. На цьому моменті робота кредитного інспектора не закінчується. Зібрані про позичальника дані він передає в бюро кредитних історій, після чого в його обов’язки входить здійснення контролю за своєчасністю погашення кредиту своїми клієнтами до закінчення терміну договору. Такі функції в крупних відділеннях можуть виконувати працівники відділу супроводу договорів кредитів.

Робота співробітників кредитного відділу банку вимагає відповідальності, уважності, вимогливості до позичальників, але ці якості вони повинні проявляти, використовувати в роботі непомітно для своїх клієнтів.
Процес отримання клієнтами кредитів повинен бути для них комфортним, залишити позитивне враження, зародити довірче до банку відношення.

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.