Опитування
Які банківські послуги Вас цікавлять?

Коли єдиним джерелом отримання потрібної суми в позики є банк, відмова через погану кредитну історію може виявитися повною несподіванкою. Статися таке може навіть з найбільш зразковим позичальником. Чому таке буває, і як з цим боротися, читайте в нашому матеріалі.

Відомості про виконання клієнтом зобов’язань за кредитними угодами зберігаються в базі даних бюро кредитних історій протягом 10 років з моменту виконання умов кредитного договору. Якщо позичальник повністю розрахувався з банком (навіть у тому випадку, якщо він час від часу затримував платежі), кредитна історія вважається позитивною.

Погана кредитна історія може з’явитися не тільки через поточні заборгованостей по кредиту, а й у зв’язку з помилкою системи або банківського працівника, який вносив інформацію про стан Вашого кредиту в спеціальну програму. Також поширеною причиною здобуття незадовільною кредитної історії може стати кредитна карта, всю заборгованість по якій Ви погасили, але саму її закрити забули. Карткою Ви не користуєтеся, а плата за користування стягується, нараховуються штрафи, пені тощо І Ви про це навіть не знаєте! Потім приходите в банк оформляти нову позику, а фінустанова Вам відмовляє: виявляється, у Вас погана кредитна історія!

clip_image002Щоб уникнути таких непередбачених ситуацій, потрібно періодично перевіряти стан свого кредитного рейтингу. Як це зробити?

По-перше, один раз на рік Ви можете отримати свою кредитну історію безкоштовно. Для цього потрібно відправити на поштову адресу Українського бюро кредитних історій (ТОВ "Українське бюро кредитних історій", 01001, м.Київ, вул.Грушевського) завірені особистим підписом і датою перші дві сторінки паспорта, а також – сторінку реєстрації, таким же чином завірену копію ІПН та заяву на отримання кредитної історії.

Більш частий перегляд кредитної історії можливий на платній основі – за допомогою банку, що пропонує дану послугу. Так, наприклад, Райффайзен Банк Аваль пропонує відразу три тарифні плани контролю за кредитною історією: «Контроль», «Безпека» і «Безпека +». Скориставшись першою пропозицією, Ви отримуєте безкоштовний доступ до вашої кредитної історії раз на рік і щоденне інформування про оновлення параметрів кредитної історії. Цей тарифний план діє протягом півроку і коштує 50 грн.

Вартість тарифного плану «Безпека» становить 90 гривень. Вибравши його клієнт протягом року отримує безкоштовний доступ до кредитної історії раз в один квартал. Тарифний пакет «Безпека +» коштує 150 гривень. Він передбачає доступ до кредитної історії протягом двох років. Клієнт отримує безкоштовний доступ до кредитної історії щомісяця. У всіх трьох випадках додатковий доступ до кредитної історії коштує 15 гривень.

Клієнти ПриватБанку можуть дізнатися свій кредитний рейтинг, авторизувавшись на сайті Приват24. Вартість кредитного рейтингу складає 25 гривень. Результат з’явиться в меню «Мої рахунки-Кредитний рейтинг-Архів-Подивитися статус» (в меню «Архів» потрібно клікнути на значок «книги з лупою»).

Оплатити послугу надання кредитного рейтингу або кредитної історії можна також за допомогою терміналів самообслуговування, що знаходяться в банку (кнопка «Отримати кредитну історію» знаходиться в меню «Банківські послуги» на другій сторінці) або ж за допомогою мобільного додатку для Android або iOs.

Для авторизації в мобільному додатку «Кредитна історія» від ПриватБанку, потрібно вказати мобільний номер телефону, який би дозволив системі Вас ідентифікувати (номер, вказаний при оформленні будь-якого кредиту) і дату народження, після чого натиснути кнопку «Отримати пароль» і ввести отриманий в SMS пароль. Плата за отримання інформації про кредитний рейтинг, як і у випадку інтернет-банкінгу, складе 25 гривень. Якщо при користуванні додатком Ви побачите інформацію про Вас, яка не відповідає дійсності, досить буде натиснути кнопку «Оскаржити» під договором, з інформацією по якому Ви не згодні, і описати суть виявленої неточності.

У разі необхідності співробітники бюро попросять Вас направити також скан-копію заяви з особистим підписом з описом виявлених неточностей. Далі відповідно до Ваших заявою буде направлений запит до партнера, який надав суперечливу інформацію. Партнер в обов’язковому порядку зобов’язаний відповісти на звернення бюро (згідно із законодавством час відповіді – 15 днів).

Для постійного простежування змін до кредитної історії ПриватБанк розробив послугу «Статус Контроль». Вартість послуги складає 5 гривень на місяць.

Якщо Ви плануєте в майбутньому користуватися послугами банку як кредитора, профілактика появи плям на фінансовій репутації дуже важлива.

Джерело: www.banki.ua

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.