Можливо, у вас є чудова ідея. Ви придумали щось, що переверне життя людства на кшталт електричної лампочки або смартфона. І ви можете будь-якому охочому і на словах, і на папері, і навіть на пальцях пояснити, як змусити це працювати і приносити прибуток. Нехай це буде вічна батарея живлення, і ви розумієте, що ідея абсолютно реальна.
Але при її реалізації ви зіткнетеся з однією прикрою трудністю. Мало хто побажає фінансувати початківця божевільного винахідника, навіть коли він винайшов машину часу або верстат для друку американських доларів.
Ймовірно, на вас будуть поглядати як на божевільного майже у всіх країнах світу. Навряд чи хтось з банків погодиться фінансувати подібну розробку. А позичати гроші у мікрофінансової організації під сотні відсотків річних вже навряд чи погодитеся ви самі.
Можна зайняти гроші у друзів, продати квартиру, пошукати бізнес-ангела, який перейметься ідеєю і вкладе гроші в ваш винахід. Але найчастіше всі ці дії малоефективні і важкоздійсненним для молодих геніїв.
Тому найбільш підприємливі винайшли краудфандінг. Це одне незвичне слово виникло шляхом простого додавання двох англійських: crowd – натовп, funding – фінансування.

idea_proekt_450x341.jpg.aspx

У цих двох словах і полягає вся суть. Будь-яка людина в світі може звернутися до всіх інших людей з якоюсь новою ідеєю і попросити допомогти її профінансувати.
У наш час це робиться за допомогою інтернету. Ви використовуєте спеціальні сайти або сторінку в своєму Живому Журналі і починаєте розповідати всім бажаючим і випадково зайшли про те, яка чудова ідея вас відвідала.
При цьому на сторінці вказані номери ваших веб-гаманців. У міру того, як число шанувальників вашої ідеї почне рости, на гаманці почнуть надходити гроші. В принципі, все будується на довірі. Люди перераховують кошти і час від часу заходять на ваш ресурс, щоб перевірити, а як же йдуть справи. Нові відвідувачі, спостерігаючи, що вам вже надійшло енну кількість грошових знаків, набагато охочіше беруть участь у народному спонсорство.
Ви ж, починаючи витрачати гроші на зведення заводу з виготовлення диво – батарейок, регулярно повідомляєте про всі витратах. На риття котловану пішло стільки-то грошей, на заливку фундаменту трохи більше, а підведення комунікацій обійшовся ще дорожче.
Головне, щоб всі бажаючі, а в першу чергу ті, хто вніс кошти, розуміли, що з ними грають у відкриту. Щоб не тільки у спонсора з Мадагаскару не виникало ніяких сумнівів, але і спонсор з Барановичів міг під’їхати на будівельний майданчик під Мінськом і переконатися, все йде за планом – новий завод, покликаний зробити нашу планету більш чистою, будується за планом.
Звичайно, ніхто ні в нашій країні, ні навіть у найбільшій країні світу – Росії так ще заводи не будував. Але на менш витратні проекти на кшталт відкриття сверхмодную кафе або зведення пам’ятника, гроші збирали. І навіть кафе відкривали.
Не вірите, зайдіть на російський проект www.boomstarter.ru і подивіться, на що і в яких кількостях можна зібрати кошти в наш час.
Нещодавно з’явилася інформація, що уродженка Білорусі примудрилася зібрати необхідні їй для випуску гри «Ось так ситуація!» 167549 російських рублів (близько 5,5 тис доларів).
Сайт Комп’ютерних вістей повідомляє: «Проект видання гри« Ось так Ситуація! »Був ініційований компанією« Ігріка »на boomstarter.ru також і з метою перевірити інтерес до нової розробки. «І ми переконалися – він надзвичайно високий.
Нехай і складно було зібрати необхідну суму, нехай і довелося вмовляти великих спонсорів, але в ході оффлайнових заходів ми отримали надзвичайно високу конверсію – з 9-10 учасників ігор, 4-5 ставали нашими спонсорами і залишали гроші на попереднє замовлення », – кажуть у «Ігріке».
Комусь сума, зібрана для видання гри, здасться трохи смішний, але тут важливий сам принцип: краудфандінг працює і допомагає фінансувати проекти.
Якщо брати самі елементарні приклади краудфандінга – це збір пожертвувань на лікування дітей або на купівлю якогось обладнання для навчальних закладів. Подібною діяльністю займається, наприклад, білоруський ресурс www.maesens.by. За роки роботи його творцями на благодійні проекти була зібрана досить значна сума – понад 2 млрд білоруських рублів.
Найбільш хрестоматійний приклад використання краудфандінга – це передвиборна кампанія Барака Обами в 2008 році. За допомогою цього фінансового інструменту на етапі попередніх виборів команда майбутнього президента США залучила понад 270 млн доларів. Спонсорами стали приблизно 2 млн прихильників кандидата. Ті, хто багатший, перераховували по кілька тисяч доларів, але середній розмір внесків становив 20 доларів США.
Обама ж в 2012 році поставив свій підпис під новим законом, який отримав назву JOBS Act (Jumpstart Our Business Startups Act). Законодавчий акт легалізує право стартапів (фактично новостворених компаній) приймати грошові кошти, сумарно до 1 млн доларів, за допомогою краудфандінга.
Ще один яскравий приклад народного фінансування – ресурс Вікіпедія. Ця електронна версія енциклопедій приймає пожертвування від читачів з усього світу і направляє грошові кошти на розвиток технічної бази, на утримання адміністративного ресурсу і на своє подальше просування.
Причому, коли у Вікіпедії закінчуються кошти, її засновник Джиммі Вейлз не соромиться звертатися до користувачів ресурсу з відчутими словами про необхідність трохи допомогти сайту.
Що рухає людьми, які погоджуються фінансувати проекти, про які дізналися з інтернету. Західні дослідники відзначають три причини:
* Особиста симпатія до проекту (ну, подобається комусь солістка з невідомої групи, і людина перераховує гроші на зйомки першого кліпу);
* Соціальна складова (люди згодні, що вічні батарейки завдають меншої шкоди навколишньому середовищу, і своїми фінансами підтримують здорову екологію на планеті);
* Майнові моменти (випадок гри «Ось так ситуація!», Гра цікава, але вона ще не вийшла, щоб потримати в руках заповітну коробочку, треба скинутися всім світом і через пару місяців отримати бажане).
На Заході майновий інтерес виражається більш істотно. Якщо вам подобається якийсь стартап, ви можете вкласти в нього свою скромну суму доларів, а натомість отримати кілька акцій за символічною ціною. Наприклад, по 25 доларів. Далі чисто математичний розрахунок. Скільки сьогодні коштують акції колишніх стартапів: Facebook, Apple або Microsoft. Є, звичайно, компанії і скромніше, які можуть принести вам через пару років прибутковість в 200-300%.
Краудфандінг в США вважається молодшим братом венчурного фінансування та викликає серйозний інтерес у великих інвесторів. У Росії ситуація дещо інша. Але і там новий фінансовий інструмент користується все зростаючим попитом.

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

*