Попит на добровільне медичне страхування протягом останніх 6-7 років, незважаючи на роки кризи, залишається стабільним. За даними журналу Insurance TOP, тільки за 2013 страховиками було укладено 924,2 тис. договорів страхування. Але, незважаючи на це, рівень проникнення ДМС в Україні становить всього 2% (для порівняння в Європі – 20%).

«Добровільне медичне страхування, мабуть, єдиний класичний (несхемний) вид страхування, який демонструє щорічний приріст надходжень у розмірі 10-20%», – говорить директор пооперационной діяльності СК «АКСОР» Оксана Руденко.

Добровільне зростання

Найчастіше медстрахування використовують іноземні компанії і ті, у кого акціонери іноземці, або ж компанії з іноземним менеджментом. Така bigтенденція пов’язана з тим, що для іноземних компаній медичне страхування – це щось само собою зрозуміле, тоді як для українських – швидше екзотика, ніж даність. В основному медстрахування використовують ІТ-компанії, виробничі, логістичні, телекомунікаційні компанії, представництва європейських торгових мереж, і компанії сфери фінансових послуг.

Але, незважаючи на те, що на сьогоднішній день культура медстрахування зовсім нова для України, медстраховку все частіше стали включати в соцпакет. Що останнім часом є одним із способів залучити в компанію професіоналів. За результатами опитувань компанії Rabota.ua медстраховка входить в першу трійку побажань шукачів та співробітників компаній. При цьому ДМС затребуване як співробітниками, так і керівництвом, оскільки мінімізує ризики обох сторін при виникненні проблем зі здоров’ям.

«Для співробітників, які не прописаних в столиці, ДМС знімає проблеми з пошуком підходящої клініки і пристойного доктора. Плюс, «сарафанне радіо» всередині компанії завжди підкаже, до кого з лікарів в рамках пакету краще звернутися, а, в разі невдоволення, – на доктора завжди можна поскаржитися в страхову », – зазначають у компанії Rabota.ua.

Така тенденція на ринку праці спонукає все більше компаній надавати своїм співробітникам медстраховку. Тому попит на ДМС стабільно зростає. Зараз у середньому щорічне зростання портфеля ДМС по українському ринку варіюється від 15 до 25%, якщо не відбувається істотного погіршення економіки.

«Зацікавленість у ДМС однозначно є – жодна компанія, яка спробувала ДМС, як правило, не відмовляється від такої переваги. Сьогодні люди зацікавлені в якісному медобслуговуванні та лікуванні, тим більше під контролем страхової компанії »- говорить директор департаменту корпоративного бізнесу СК« НАСТА »Лілія Барановська.

Тенденція зростання ринку ДМС, швидше за все, збережеться і в наступному році. Експерти очікують, що портфель медстрахування в Україні за 2014 збільшиться на 10-20%.

«Враховуючи ситуацію на сьогоднішній день, думаю, що зростання буде близько 10%», – говорить перший заступник голови правління СК «Здорово» Андрій Романчук.

Якщо раніше даним видом страхування користувалися переважно великі корпорації та холдинги, то останнім часом високий інтерес до медичного страхування проявляють і українські підприємства малого і середнього бізнесу. Зазвичай це колективи від 10 осіб, але іноді керівництво просить застрахувати їх співробітників навіть при меншій кількості співробітників. Причина зростаючого попиту є той факт, що корпоративна страховка набагато дешевше вартості якісного медичного обслуговування, що вигідно і роботодавцю, і працівникам.

«Раніше в сегменті МСБ послуги добровільного медичного страхування не користувалися великою популярністю, але останнім часом ситуація почала змінюватися. На прикладі СК «НОВА» можу відзначити, що попит почав зростати: у поточному році 91% наших страхувальників – представники середнього та малого бізнесу, і тільки 8% – великого », – зазначає директор департаменту медичного страхування СК« Нова »Галина Давидова.

Цей тренд підтверджують і в інших компаніях. «Якщо раніше даним видом страхування користувалися переважно великі корпорації та холдинги, то останнім часом складається тенденція, в якій високий інтерес до медичного страхування проявляють і українські підприємства малого і середнього бізнесу. Зазвичай це колективи від 10 осіб », – говорить менеджер управління особистого страхування компанії PZU Ольга Сидорук.

Особливо активно представники МСБ користуються страховим захистом у Києві та великих містах, де є медичні установи з хорошим рівнем медобслуговування та сервісу.

На яких умовах

Вартість корпоративної медстраховки варіюється від 1 тис. до 20 тис. грн. Ціна залежить від наповнення пакету страхування, рівня медичних установ, на базі яких здійснюватиметься обслуговування застрахованих, кількості співробітників і регіону обслуговування. Також ціна залежить від наповнення програми, класів лікувально-проф ілактіческіх установ, лімітів на стоматологічні та оздоровчі послуги, а також порядку оплати страхових премій. Ще на кінцеву вартість медстрахування впливає наявність вузького чи широкого списку виключень і середній вік колективу.

«Список винятків у кожної страхової компанії і у кожного договору може бути індивідуальним, тому на нього варто звернути увагу», – зазначає начальник відділу андеррайтингу та методології особистих видів страхування СК «Allianz Україна» Наталія Алексенко.

У медстраховку входять різні послуги, починаючи від швидкої допомоги і закінчуючи стаціонарним лікуванням та оздоровленням співробітників компанії. Це залежить суто від вибору керівництва підприємства і того, за що воно готове платити, тому як додаткові опції страхування, істотно збільшують вартість.

Стандартна страховка включає в себе, як правило, виклик швидкої допомоги, поліклінічне та стаціонарне лікування, забезпечення медикаментами та екстрену госпіталізацію. Деякі страхові включають в стандартний пакет страхування також планове стаціонарне та невідкладне стоматологічне лікування.

Серед додаткових опцій особливо популярні проф.меропріятія (вітамінізація, вакцинація від грипу, забезпечення офісною аптечкою, проф.осмотри). Також на сьогодні затребувані програми, які покривають захворювання зі списку винятків (туберкульоз, цукровий діабет, онкологічні захворювання та ін.) А найдорожчі опції – оздоровчі заходи (оплата масажів, відвідування басейнів, спорт клубів тощо).

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.


*