Клієнт зобов’язаний попередити фінустанову, в якому обслуговується про зміну особистих даних. В іншому випадку можуть виникнути проблеми з його ідентифікацією при здійсненні наступних банківських операцій.
Згідно п. 5.12. Постанови Правління Національного банку України від 14 травня 2003 року № 189 «Про затвердження Положення про здійснення банками фінансового моніторингу», банк зобов’язаний проводити обов’язкове уточнення інформації щодо ідентифікації та вивчення клієнта у разі:
а) зміни власника істотної участі, контролера;
б) зміни місцезнаходження (проживання та / або перебування) власника рахунку, довіреної особи;
в) внесення змін до установчих документів;
г) закінчення строку (припинення) дії, або визнання недійсними поданих документів.

clip_image001

Банк вживає заходів по обов’язковому уточненню інформації протягом двох місяців з дня отримання відповідної інформації / настання події.
Клієнти, що уважно читають умови договору перед тим, як його підписати, мали зустріти пункт, що зобов’язує їх попереджати фінустанова про зміну особистих даних.
«Клієнтам-фізичним особам слід повідомляти банки у разі зміни місця проживання чи перебування, а так само в разі закінчення терміну дії (втрати законної сили) документів, на підставі яких клієнт був ідентифікований при вступі в ділові відносини з банком (відкриття поточного рахунки, депозиту і т.д.), – коментують фахівці Департаменту комплаєнс-контролю УкрСиббанку BNP Paribas Group.
До таких документів належить паспорт громадянина України, а також вид на постійне проживання, в які при досягненні 25 і 45 років повинна вклеюватися нова фотографія. Паспорт при досягненні 25 і 45 років на наступний день вже недійсний для проведення операцій в банку. Тому це в інтересах клієнта, щоб у банку були актуальні документи уникнення будь-яких затримок при відкритті рахунків та проведенні операцій ».
Зміна місця прописки також є причиною, по якій клієнту потрібно звернутися в банк, надавши оновлений документ. Те ж саме і зміни номера мобільного телефону. Але для зміни номера, за яким закріплено Ваш рахунок або кредит, не обов’язково відвідувати відділення.

clip_image002

Так, наприклад, в Платинум Банку нам повідомили про те, що для того, щоб додати новий номер телефону в персональні дані, слід просто звернутися на гарячу лінію банку.
Терміни надання клієнтом оновлених або нових документів в банк зазвичай закріплені в договорах. Швидкість, з якою особисті дані будуть оновлені, також залежить від політики банку. Так, наприклад, в Дельта Банку інформацію про оновлення персональних даних потрібно надати протягом 2 тижнів, а сам банк зобов’язується обробити її протягом 5 днів.
У ПриватБанку переконують, що оновлення даних клієнта, який звернувся у відділення з документами, що підтверджують зміни, відбудеться відразу ж після відвідування. А в Платинум Банку стверджують, що обробка заяв здійснюється в порядку черги, але займає не більше двох тижнів.
У Вас помінялася прописка, ПІБ, паспорт або номер телефону? Тоді слід дістати з ящика договір, подивитися умови і терміни надання клієнтом оновленої інформації, і якнайшвидше надати банку актуальну інформацію.

Джерело: www.banki.ua

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.


*