Про секрети роботи з корпоративними клієнтами, планах на 2014-ий рік, готовності до можливих змін погоди на фінансових ринках України, а також про те, як стати успішним банкіром – ділиться Голова Правління банку Петрокоммерц-Україна Денис Чернишов.
Ваш банк спеціалізується на роботі з корпоративними клієнтами та великими компаніями. Як Вам вдалося завоювати цих клієнтів?
Д.Чернишов: По-перше, хотілося б сказати, що Петрокоммерцбанк – це перший російський банк в Україні. Відкрився ще в 96-му році, тому навіть час дозволив нам зібрати певний пул гарних корпоративних клієнтів, які є нашими партнерами протягом вже навіть не десятки років. По-друге – багатьом відомо, що банк має пряме відношення до компанії «Лукойл».
Тому, безумовно, ми працюємо з великими компаніями, з нафтогазової та нафтопереробної галузі. Чому їм зручно працювати з нами? – Ми маленький мобільний банк, який працює саме з ключовими клієнтами. І якщо у великих роздрібних банках випускають ширвжиток, то ми намагаємося випускати індпошиття. У цьому і полягає наша основна стратегія.

chernushov_500x420.jpg.aspx

Сьогодні дуже популярні технологічні інноваційні продукти. Крім стандартного банківського пакета, що Ви пропонуєте своїм клієнтам?
Д.Чернишов: Ми ніякої біном Ньютона не відчиняли. Набір банківських послуг у всіх банків плюс-мінус абсолютно однаковий. Єдина відмінність – це індивідуальний підхід і компонування тих чи інших продуктів і послуг в ту корзину, яка необхідна саме цьому клієнту в конкретній ситуації. Тільки індивідуальний підхід є ключовим у роботі з великими клієнтами і взагалі в принципі на такому складному ринку.
Чи складно у вас взяти кредит людині, яка бажає відкривати малий бізнес? І наскільки для вас ніша малого та середнього бізнесу має значення?
Д.Чернишов: Даний сегмент не є нашим пріоритетом розвитку. Тому, відповідаючи на запитання, чи складно у нас буде отримати йому кредит – практично неможливо. Тобто ми не працюємо в цьому сегменті на сьогодні.: Тобто, ви захищаєтеся від ризиків таким чином?
Д.Чернишов: Ні. Це просто не входить в нашу стратегію. Для того щоб працювати з малим і середнім бізнесом, необхідно мати досить таки велику філіальну мережу, якою ми не володіємо. Треба брати ношу по собі. Ми для себе на сьогоднішній день цей сегмент як стратегічно важливий не розглядаємо.
Чи можемо назвати те, що відбувається в банківській сфері сьогодні стабільныстю і чи можемо розраховувати на те, що в 2014-тому році співпраця з великими клієнтами буде далі продовжуватися і розвиватися?
Д.Чернишов: Однозначно співпраця буде продовжуватися і розвиватися. Це не залежить від того, яка ситуація на банківському ринку. Ми бачимо, що на банківському ринку зараз йде, хоч болючий, але цивілізаційний процес, який пройшов у всьому світі вже давно. І Україна не є в цьому відношенні унікальною. Йде процес укрупнення, консолідації, з цього ринку йдуть, – наприклад, західні банки.
До речі, не всі йдуть з причини того, що тут так важко працювати. Багато хто йде з причини своїх внутрішніх проблем. Тому, я не однозначно ставлю діагноз. Притому, що хоч і маса критики звучить у бік Національного банку. Я вважаю, що він  за багатьма параметрами активно працює з банківською системою і удало регулює. Так, ринок украй складний. Але на цьому вкрай складному ринку НБУ іноді знаходить дуже вдалі рішення.
МВФ говорить про те, що потрібно проводити стрес-контроль, стрес-тести. Ви що робите для того, щоб захистити свій банк на випадок кризи?
Д.Чернишов: Ми живемо в стресі. Я Вам скажу так: підходи нашого материнського банку і ті рекомендації, які дають нам наші колеги набагато жорсткіші, ніж методики, які присутні в Україні. Тому, ми досить глибоко і всебічно аналізуємо як ситуацію, так і клієнта.
  Нещодавно, коли проводилися Всесвітні дні депозитів, багато банків говорили про те, що клієнти не мають достатньо освіти і знань для того, щоб користуватися послугами банку. На Вашу думку, якы сьогодні знання потребують клієнти, чого варто їх навчити?
Д.Чернишов: Досить-таки складне питання і на нього однозначно відповісти неможливо. Питання стоїть, по-перше, в довірі до банківської системи – тобто ти довіряєш або не довіряти в принципі, глобально. Якщо ти не довіряєш, то, які б знання у тебе не були, ти не віриш і все. Якщо довіряєш – то теж питання роботи Центробанку і центробанків всіх країн, як вони відстежують і інформують суспільство щодо підконтрольності та контрольованості банків.
Дуже важливий момент. Адже ми всі різні. І якщо людина вчився на токаря чи слюсаря, або ветеринара – це добре. Вони можуть не володіти тими знаннями або навіть базовим розумінням тих процесів, про які ми зараз говоримо. Вони просто в них будуть плутатися.
Тобто, в принципі, краще його залишити з тією кількістю знань. Або краще ж навчити?
Д.Чернишов: Ну – а як вчити? Кожен банк навчатиме на свою користь. І ми в цьому теж відрізнятися не будемо. Ми будемо говорити, що ми найкращий банк. Напевно, базове розуміння повинно бути у клієнта на рівні того, що ціна є відображенням ризиковості. Чим вища ставка – тим вище ризик. Це однозначно завжди. Ось це повинен клієнт завжди розуміти. Висока ставка – високий ризик. Не буває сиру, який просто лежить на підлозі. Завжди за ризик доводиться платити.
Ви вже маєте багаторічний досвід менеджерської роботи. Як ви вибираєте своїх співробітників? Що для вас важливо – які головні якості?
Д.Чернишов: У мене є певний перелік питань, який я ставлю абсолютно всім претендентам на роботу. Я намагаюся зустрітися з усіма людьми, які приходять на роботу. Абсолютно з усіма. Перше, що хотів відзначити – для мене абсолютно не є показником стаж. Якщо людина 10 років відпрацюла – значить, вона більш якісна, ніж студент? Наявність економічної освіти не завжди для мене є ключовим чинником. Ставлю багато питань різнобічних. І в тому числі з точки зору культурного розвитку.
Якщо людина не розвинена, що не ерудована, як  зможе працювати з клієнтами. У тому числі і з фізособами. А ми працюємо з великими фізособами. У тому числі, із співробітниками та топ-менеджментом своїх корпоративних клієнтів. Це в основному досить високопоставлені менеджери, ерудовані, розвинені. Якщо людина не зможе підтримати з ними розмову, то й роботи не буде. Відбираємо дуже ретельно.
Я дивилася список вакансій, які є в банках – не тільки у Вашому, а й інших. І всі пропозиції – це менеджери з продажу. Але не кожна людина продажник. Якщо людина не продажник – він може стати працівником банку?
Д.Чернишов: Звичайно. Адже ми ж розуміємо, що, наприклад, в ризиках, в економічному департаменті або там умовно – господарський департамент – їм не потрібно бути продажниками. Тим більше банківських послуг. Ризиковики – більш замкнуті. Не обов’язково всім бути як людина-оркестр …
Ви приймаєте таких працівників?
Д.Чернишов: Звичайно. У мене такі є. Буквально два тижні тому такої людини взяли.
За що звільняєте своїх працівників? Ну і часто звільняєте?
Д.Чернишов: Досвід минулий і досвід нинішній – наприклад, в Ексім (Укрексімбанку – прім.banki.ua), я свого часу в 2000-му році очолив. На той момент там було 350 чоловік. Плюс-мінус за 5 років я звільнив, по-моєму, одну людину. Ні, тільки неякісна робота з клієнтом, або нелояльное відношення до організації для мене є причиною.
: Читала у Вашому блозі про роль жінки в бізнесі. Ви написали, що жінка повинна бути реалізована спочатку в сім’ї, потім в роботі. Напевно, у вас в колективі багато таких жінок? І як Ви їх підбираєте?
Д.Чернишов: У мене в банку багато жінок, безумовно. Я говорив про жінку-лідері. І про моє бачення щодо жінки-лідера. Так, звичайно, якщо жінка реалізована в сім’ї, якщо у неї є дитина, вона, на мій погляд, буде більш правильно будувати роботу з підлеглими. Тобто, у неї з’являються зовсім інші нотки в душі. Ну, бувають різні менеджери – я з різними стикався.
Як практично це у вас виглядає – чим відрізняється жінка-лідер нереалізована і жінка-лідер, яка має сім’ю, дітей-чоловіка?
Д.Чернишов: Коли жінка-лідер ще має сім’ю, чоловіка і дітей, це людина-оркестр. Тобто, вона встигає все, як казав Котляревський: «Еней БУВ парубок моторний». Це абсолютно інший настрій, це відповідальність, це маса своїх нюансів, вона повинна давати родині – вона повинна вести баланс часу. Це людина, яка балансує час, веде тайм-менеджмент між сім’єю, роботою.
Це добре. Чому – тому що якщо людина однобоко розвивається, то це завжди веде до зриву і стресу. Така людина небезпечний. Особливо якщо ми говоримо про роботу з клієнтами і грошима. Ось так це намагаємося реалізувати. Звичайно, ми заміж, у разі чого, не можемо видати, але я намагаюся працювати з жінками, які реалізували себе в тому числі і в соціумі.
  І швидше за все, розвиток вашого банку – це розвиток у стабільності – так?
Д.Чернишов: Тільки так. Знову ж таки – наш материнський банк не ставить нам завдання зайняти якесь там перше місце, увійти в десятку і так далі. Тільки прибутковість і задоволення потреби клієнтів.
  Які ваші плани на 14-тий рік? Що ключове хотіли б здійснити – вже мало залишилося – місяць?
– Працювати в прибутку і задовольняти потреби клієнтів. Впровадити деякі нові продукти та послуги, ми хочемо зробити це відповідно до потреб клієнтів. Якщо ми, і кожен банк в системі не будемо постійно отримувати зворотний зв’язок від клієнтів і на неї реагувати, то таким банкам залишилося мало часу життя на банківському ринку.
І на закінчення, порадьте читачам нашого порталу: куди вкласти мільйон?
– Віддати мені. І більше не дзвонити. Це жарт, звичайно. Ситуація така: на мій погляд, зрозуміло, що ми говоримо про широкої аудиторії ваших читачів, тим не менше, те що сталося на Кіпрі – ситуація з урізанням вкладів, для інвесторів, у тому числі внутрішніх українських інвесторів, повинна стати відправною точкою – що вкладати потрібно там, де живеш. Там, де ти можеш прийти, помацати, проконтролювати. А от всі електронні записи – в іншій країні, куди ти, можливо, не зможеш навіть і дістатися, для того, щоб цю ситуацію проконтролювати – це все ілюзії.
Я рекомендую вкладати в народне господарство України – купувати нерухомість, купувати акції підприємств, заводити свій невеликий бізнес, вкладати в освіту своїх дітей. Саме, я вважаю, корисне вкладення – вкладати в освіту своїх дітей. Ось це ось сама-сама найкраща інвестиція. Але хочу уточнити – не в купівлю диплома, а в отримання дитиною якісної освіти та затребуваної професії.

Використано матеріали з порталу  – banki.ua

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.


*