Нажаль, але в Україні зараз не кращі часи з точки зору фінансової системи. Та як і раніше політики та уряд сподіваються на допомогу бізнесу у наповненні казни. В даній економічній ситуації це можливо лише за покращення умов ведення діяльності. Давайте поглянемо, які кроки необхідно зробити бізнесу виходячи з реалій сьогодення.

Врахувати нові податкові ставки

З 1.04.2014 року в Україні набув чинності закон «Про запобігання фінансової катастрофи та створенні передумов для економічного зростання». Цей документ фіксує перехід країни в режим суворої економії, хоча ставки основних податків збережені.

Внесено деякі зміни в існуючий Податковий кодекс. Наприклад, Закон фіксує ставки ПДВ та розмір податку на прибуток – 20% та 18% відповідно. Плани щодо зменшення цих податків скасовані. Зменшено до 150 євро вартість неоподатковуваних товарів, що надходять з закордону у поштових відправленнях. Ставки збору за використання радіочастотного ресурсу України збільшені в два рази.

Також збільшується акцизний збір:

  • на пиво (на 42,5%) – діє з 1-го травня 2014;
  • тютюнові вироби (на 31,5%) – почне діяти з 1-го липня 2014;
  • на спирт і міцні алкогольні напої (на 25%) – почне діяти з 1-го вересня 2014

Це нововведення змусить підняти ціни на дані категорії товарів (хоча, в одному зі своїх виступів, Прем’єр-міністр Арсеній Яценюк сказав, що ціни піднімуться не так вже й сильно). В результаті впаде попит, адже закони ринку невблаганні. Так що, кількісно продажі знизяться, однак на сумі виручки це позначиться незначно. Податковий кодекс завжди відрізнявся активними змінами. Збільшиться чи ця активність в силу необхідності кардинального реформування економіки покаже час і настрій законодавців.

Підготуватися до нових ринкових реалій

Потрібно обов’язково підготуватися до можливого загального падіння виручки. Внутрішній попит впаде неодмінно, адже інфляція жене ціни вгору, заробітні плати та соціальні виплати скорочуються, безробіття поки ще росте. Сьогодні український споживач, перш ніж щось купити, тричі подумає. А якщо і купить, то в набагато меншій кількості, ніж це було раніше.

Цінність кожного покупця виросте, посилиться конкуренція, відбудеться перерозподіл ринку, пропозиція ринку праці зросте. Зараз важливо освоїти і активно застосовувати маркетингову стратегію – це дозволить завоювати довіру клієнтів. Довіра в нинішніх умовах дуже важлива. Наприклад, ринок активно реагує на зниження ціни або можливість отримати щось безкоштовно на додаток до покупки.

Шукати нові шляхи і використовувати всі існуючі можливості

Основне завдання бізнесу в даний момент – не згортати діяльність навіть всупереч падінню внутрішнього попиту і закриттю російських ринків. Навпаки, потрібно максимально швидко підлаштуватись під європейський ринок, знайти бізнес-партнерів і організувати експорт. Вам – нові ринки і зростання прибутку навіть у кризу, державі – податкові надходження на фінансування реформ.

Європейський союз відкрив свій ринок для товарів, вироблених в Україні, звільнивши близько 90% з них від ввізних мит. Тому бізнесу слід придивитись і подумати, як себе подати європейському споживачу.

Таким чином, краще рішення для бізнесу, який змушений розвиватися в режимі жорсткої державної економії, – це максимально скоротити свої витрати і максимально використовувати доступні можливості.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.


*