У минулому році продаж пам’ятних та інвестиційних монет приніс Нацбанку 247,8 млн. гривень. Загальний нумізматичний тираж в 2016-му був рекордним за останні роки 1 155 400 штук. 47 видів монет із золота, срібла і недорогоцінних металів.

Але на практиці купити їх практично неможливо, як і інші пам’ятні монети, випущені раніше. У всякому разі, їх не дістати по офіційних каналах – в сервісі онлайн-замовлення або через дистриб’юторів – Укргазбанк і Ощадбанк .

Суперпопулярність

Банкнотно-монетний двір НБУ зазвичай випускає монети в пам’ять про певні події. Наприклад, «травневі» тиражі були приурочені до київського Євробачення-2017 і 200-річчю Південноукраїнського національного педагогічного університету ім. Ушинського. Обидві Нацбанк ввів в обіг 11 травня.

Перший варіант з покупкою пам’ятних монет – безпосередньо через Нацбанк. Зробити це можна у відділеннях Департаменту грошового обороту майже у всіх регіонах. У Києві цим займається спеціалізований магазин на Контрактовій площі, 2Б. Монети надходять туди відразу після введення в оборот. Наприклад, «Євробачення-2017» і «20 років ПНПУ ім. Ушинського » можна було купити вже вранці 11 травня. Коштують вони дешево – 46 і 35 гривень відповідно.

Але купити їх просто так не вийде. Вже до першої години дня 11 травня, за словами співробітників «нумізматичного» відділення НБУ, у його входу сформувалася черга з 50-60 чоловік. Фізичну кількість що залишились в наявність монет дізнатися було неможливо через банківської таємниці. Але показово, що крім двох «травневих» монет в профільному магазині Нацбанку залишалися тільки «До 100-річчя подій Української революції 1917 – 1921 рр» (березень 2017 року) і «50 років Тернопільського економічного університету» (червень 2016).

Ще один спосіб покупки – передзамовлення через сайт НБУ. З’явилася ця система порівняно недавно – на початку вересня минулого року.

«В системі вже зареєстровано 20 тис. користувачів. Зараз через цей механізм реалізовано понад 54 тис. шт. пам’ятних монет. Одне з недавніх нововведень – збільшення терміну викупу монет замовником з 30 до 45 днів »- розповідають в Нацбанку.

Робити передзамовлення потрібно заздалегідь, особливо це стосується великих міст. Наприклад, 10 травня в онлайн-системі НБУ для жителів столиці неможливо було замовити не тільки «завтрашні» «Євробачення» і «ПНПУ Ушинського», а й «Старий замок в Кам’янець-Подільському» (вийшла 17 травня), «125 років трамвайному руху в Києві »(25 травня) і« Перегрузня »(1 червня), доступні до замовлення майже в усіх регіонах, крім Львова і Харкова. У Хмельницькій області можна було замовити лише «Євробачення-2017».

Фактично, єдина можливість зробити попереднє замовлення нової монети в Києві (особливо), Львові і Харкові – звіритися з графіком виходу монет НБУ і стежити за оновленнями на сайті онлайн-замовлення Нацбанку. Оплачувати покупку попередньо не потрібно, але для замовлення знадобиться обов’язкова реєстрація.

Слабкі помічники

В іншому введення монет в обіг – подія умовна. На практиці регіональні відділення Укргазбанку і Ощадбанку отримують свої квоти не відразу. У Головному управлінні по Києву і області Ощад кажуть, що реально монети надходять до них не раніше, ніж через тиждень після випуску. Раніше звертатися немає сенсу, а єдиний спосіб дізнатися, чи з’явилися монети – зателефонувати у відділ продажів офісу Ощад на Володимирській, 27.

Але це тільки перший етап. Обласне управління фізично не отримує монети, а тільки розподіляє їх по всій Україні. Продають нумізматичну продукцію тільки деякі відділення банку. Наприклад, в Шевченківському районі Києва (всього в ньому 64 філії Ощад) з приводу монет потрібно звертатися тільки в офіс Ощад по Січових Стрільців 32/38. В Укргазбанку реалізацією займаються тільки обласні дирекції.

НБУ випускає пам’ятні монети обмеженим тиражем, приурочивши їх до певних подій. Тому вони мають велику художню цінність, що підвищує їх привабливість для колекціонерів »- пояснюють в Ощадбанку.

Зробити попереднє замовлення або упевнитися, що монета точно буде в продажу можна. Офіційні дистриб’ютори отримують далеко не весь нумізматичний тираж НБУ. Це лише третина від випуску пам’ятних монет і 40% від монет з дорогоцінних металів. Націнка від оптової ціни (а дистриб’ютори самі закуповують нумізматику) не може перевищувати 10%.

Частину з цього потоку відразу отримують інші комерційні банки. Наприклад, активно різними монетами торгує Укрексімбанк , який офдістрібьютором не є. Через нього монети купити більш реально.

Головні покупці

Великий попит на пам’ятні монети можна пояснити не тільки інтересами колекціонерів, а й діями перекупників. На профільних сайтах вони перепродують нумізматику НБУ набагато дорожче за номінальну вартість.

Джерело:
Мінфін

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (1 голосів, середня оцінка: 5,00 з 5)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

*