Серед фінансистів прийнято вважати, що наявність кредиту – це не погано, і не добре. Це лише інструмент вирішення певних завдань, і від того, як цим інструментом користуватися, залежить кінцевий результат.

Якщо для одних одержання позики в банку рівносильно мало не рабству, то іншим вдається вміло його погасити і не нажити проблем. Втім, бувають виняткові випадки, коли проблеми приходять зовсім не звідти, де чекаєш їх появи.

Схожий випадок описав на сторінці Народного рейтингу банків. За словами людини під ніком Leongreen, він є власником кредитної картки банку Російський Стандарт. Після того, як довелося нею скористатися, клієнт фінустанови пропустив один з чергових платежів, але потім повернувся до звичайного ритму погашення заборгованості. 13 серпня цього року він прийняв дзвінок по телефону.

На тому кінці дроту був чоловік, який представився майором міліції. За словами клієнта, той в усній формі запропонував з’явитися для бесіди, щоб обговорити заяви «про щось там кримінальному». На питання, хто дзвонить, людина почула, що він прострочив кредит і повинен погасити заборгованість. Співрозмовник при цьому зазначив, що відстоює інтереси банку Російський Стандарт.

Йшлося про суму в 475 гривень, і клієнт пообіцяв незабаром погасити заборгованість. Наступного дня йому більше шести разів подзвонили з groshi3_280x218вимогою терміново внести необхідну суму. Сплативши її через інтернет-банкінг, Leongreen вважав, що проблема вирішена. Однак незабаром йому подзвонили з вимогою надати квитанцію про оплату. У відповідь на слова про те, що банку слід дочекатися надходження грошей, він почув на свою адресу лайки. Користувач відзначає, що йому також погрожували розправою, а згодом ще дзвонили 18 разів.

У банку повідомили, що описувана клієнтом ситуація суперечить політиці роботи установи з клієнтами. «15 серпня 2013 на електронну пошту банку був присланий такий же коментар. На підставі викладеної в ньому інформації в банку зараз здійснюється перевірка.

Якщо факти порушення політики роботи банку з клієнтами підтвердяться, щодо винного співробітника будуть зроблені заходи стягнення в рамках трудового законодавства », – відзначили в прес-службі фінустанови.

У банку підкреслили, що клієнту на електронну пошту також було направлено повідомлення про те, що на основі надісланої їм інформації в банку ініційовано проведення внутрішньої перевірки. Клієнту при цьому принесли вибачення від імені банку за можливі незручності.

На сторінці Народного рейтингу банк також відреагував на відгук користувача. Представники установи відзначили, що повідомлення банк здійснює з метою «надання рекомендацій і пояснень про необхідність своєчасного виконання зобов’язань перед банком».

При цьому користувачеві, що залишив відгук, нагадали, що взаємини клієнта і банку в рамках кредитного договору регулюються Умовами надання та обслуговування платіжних карток ПАТ Банк Російський Стандарт.

«Згідно Умов, для здійснення планового погашення заборгованості клієнтів не пізніше дати оплати чергового платежу забезпечує наявність на Рахунку суми грошових коштів, що дорівнює сумі мінімального платежу. У разі несвоєчасної оплати Банк має право виставити штрафну санкцію, а також проінформувати Клієнта про це.

У такому випадку Клієнт забезпечує на рахунку додатково до суми чергового платежу суму грошових коштів, що дорівнює сумі пропущених раніше платежів та сумі плат за пропуск чергових платежів », – підкреслили в банку.

Тим часом, вирішити подібну ситуацію клієнт може і в правовій площині – подавши відповідний позов до суду і зажадавши моральну компенсацію за образи. Втім, юристи не схильні вважати, що при такому варіанті розвитку подій клієнта чекає виграш у суді і компенсація від фінустанови.

За словами старшого юриста міжнародної юридичної фірми BEITEN BURKHARDT Зої Милованова, в українській практиці випадків, коли клієнт подавав до суду і отримував компенсацію від банку, небагато. Найчастіше сторони знаходять спільну мову після відповідного звернення клієнта безпосередньо до менеджменту фінансової установи.

Щоб уникнути ситуацій, подібних описаної вище, обидві сторони повинні дотримуватися правил. Зокрема, позичальникові варто неухильно виконувати умови підписаного договору та здійснювати погашення в строк.

Банк же має мислити стратегічно і розуміти, що, вибивши борг не надто правовими методами з одного клієнта, в перспективі він може позбутися сотень інших. Тих, хто дізнається про зайво жорстких методах роботи фінустанови з боржниками.

Джерело: www.banki.ua

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.


*