Новини світу кредитування та банківських послуг.

Чи змінили банки вимоги до страхових компаній в 2014 році?

Чи стали банки ретельніше перевіряти страхові компанії, які отримують акредитацію восени-2014, в порівнянні з осінню-2013? Перепроверяют Чи банки акредитовані раніше СК? Що саме перевіряє банк при акредитації СК?

Співробітник прес-служби УкрСиббанку BNP Paribas Group

Що стосується самих методик оцінки банками фінансового стану страхових компаній на clip_image001основі їх фінансової звітності, то, будучи спочатку досить ретельно опрацьованими, вони не повинні втратити своєї ефективності (зрозуміло, за умови своєчасної актуалізації, пов’язаної, наприклад, із змінами регуляторного середовища, бухгалтерського обліку) . За умови якісного та повного надання страховою компанією необхідної інформації, банки здатні давати об’єктивну оцінку їх фінансовому стану і зараз, і раніше, застосовуючи свої звичайні стандартизовані підходи.

Як правило, акредитація надається на певний термін, і, по завершенні цього терміну необхідно повторити цю процедуру. Крім того, і в період дії акредитації страхові компанії надають банку свою регулярну фінансову звітність, аналізу якої банк також повинен приділяти увагу. Це дозволяє мати актуальне уявлення про поточну діяльність і фінансовий стан компанії.

Однак, зрозуміло, банки повинні в умовах нинішньої непростої економічної і політичної ситуації в країні приділяти підвищену увагу питанням ризиків, пов’язаних із співпрацею з фінансовими інститутами (у тому числі, зі страховими компаніями). Так, зокрема, необхідно ретельно аналізувати інформацію нефінансового характеру, яка дозволяє, наприклад, судити про ділову репутацію компанії та її керівництва / акціонерів, про ступінь можливої підтримки акціонерами своєї компанії і т.д.

Більшість банків висувають достатню чіткі умови, при яких можливе співробітництво між банком і страховою компанією. Перевірці та оцінці підлягає як фінансовий стан компанії, так і інша інформація. Наприклад, інформація про бенефіциарних (фактичних) власників компанії, термін діяльності і ділова репутація на страховому ринку України і т.д. Як правило, докладна інформація про такі умови викладена на офіційних сайтах українських банків.

Директор департаменту корпоративного бізнесу банку « Хрещатик »

Повсякденний досвід показує, що неадекватна оцінка настання будь-яких негативних подій призводить до вкрай небажаних наслідків. Саме тому питання належного страхування ризиків займає ключові пріоритетні позиції в повсякденній роботі банків. Довірити страховий захист заставного майна та життя позичальників можна тільки страховикам з перевіреною діловою репутацією і бездоганним фінансовим станом.

При акредитації страхової компанії, банк ретельно перевіряє буквально все: фінансовий стан за останні кілька років роботи, обсяги сформованих резервів, репутацію компанії у клієнтів і колег, а також державного регуляторного органу, що здійснює контроль за роботою страховика. Такі перевірки є життєво необхідними, адже банк підбирає собі партнера на досить тривалий термін і компромісів тут бути не може – як у відносно спокійні, так і в досить бурхливі часи.

Крім цього, протягом усього часу співробітництва зі страховою компанією, банк постійно відслідковувати найдрібніші зміни, що відбуваються у страхових компаній і наскільки вміло вони збалансовані. Страховики з розумінням ставляться до такої практики і охоче надають банкам-партнерам всю необхідну інформацію. Більш того, ступінь прозорості роботи будь-якого страховика є одним з перших індикаторів його надійності – потужним і надійним компаніям немає сенсу щось приховувати або завуалювати.

Директор департаменту кредитних і страхових продуктів Ідея Банку

Найчастіше, банки мають кілька партнерів, з якими тісно співпрацюють (близько 10-ти СК). Випадки акредитації нових страхових компаній у 2014 році дуже рідкісні. Пов’язано це, перш за все, з тим, що набагато простіше плідно налагодити співпрацю з кількома надійними партнерами, ніж з великою кількістю. Банки залишаються «вірними» своїм багаторічним партнерам, однак незважаючи на тісну співпрацю, не втрачають пильність і не рідше ніж раз на квартал детально вивчають фінансові показники акредитованих страхових компаній. При оцінці до уваги приймаються, насамперед, показники, рекомендовані комісією по регулюванню фінансових послуг, звертається увага на динаміку страхових платежів, рейтинги по виплаті страхового відшкодування, динаміку ліквідності, співвідношення оборотних активів до необоротних, а також не останнє значення має фінансовий результат.

Незважаючи на наявних партнерів, випадки акредитації нових страхових компаній все ж трапляються, хоч і рідко. Вимоги до нових партнерів зазвичай такі ж, як до вже діючих.

Джерело.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Опитування
Які банківські послуги Вас цікавлять?