Опитування
Які банківські послуги Вас цікавлять?

Водії вже майже тиждень їздять за новими Правилами дорожнього руху. Як нові ПДР вплинуть на умови автомобільних страховок.

ДТП менше не стане

Нові правила дорожнього руху набули чинності 7 листопада. Їх змінили у зв’язку з прийняттям закону про поліцію. Головна зміна для водіїв: на дороги повертаються фото- і відеореєстратори, а карати будуть з оглядкою на систему штрафних балів. Як же нові правила вплинуть на ціну продуктів для автовласників.


Опитані страховики сходяться в тому, що автоматична фіксація порушень правил дорожнього руху і система штрафних балів з часом дисциплінують водіїв. А це, у свою чергу, повинно спричинити зменшення кількості ДТП і, як наслідок, знизити ціну полісів для акуратних водіїв.

У різке зниження числа ДТП страховики не вірять. Завадять дві біди: погані дороги і низький рівень водійської етики. Головна перешкода – менталітет. Закон з часом зможе привести до зниження кількості ДТП, але мають відбутися певні зміни у свідомості людей, – вважає директор департаменту клієнтських сервісів СГ« ТАС ». – Адже безаварійна їзда, в першу чергу, залежить від культури водіння . Швидко «прочистити мізки» водіям могли б високі штрафи, але в нинішній редакції ПДР вони залишилися без змін.

Судів буде більше

В цілому страховики вважають нову систему покарань непоганою. Але до процедур є питання. Наприклад, з приводу фактичного скасування принципу презумпції невинності стосовно власника авто. Адже за новими правилами неважливо, хто саме сидів на місці водія в момент порушення. Відповідати буде автовласник. Після фіксації порушення автовласник отримає повідомлення про те, що йому виписаний штраф на таку-то суму, який необхідно сплатити протягом 30 днів. Водій може оскаржити це рішення протягом 10 днів тільки в судовому порядку. Інших варіантів ПДР не передбачають.

Страховики прогнозують, що після того, як нараховані бали закінчаться, автовласники завалять суди скаргами про порушення їхніх прав. Адже багатьох будуть притягати до відповідальності за порушення ПДР, вчинені іншими особами. Ми це вже проходили. У 2010 році Конституційний суд вже забороняв фотофіксацію порушень. – Подивимося, як довго проживе це нововведення . Скандально відомі «Візири» дійсно працювали недовго. Після низки судових розглядів їх заборонили використовувати.

Ціни не знизять

Ще одна проблема – гроші. Розгорнути повсюдний контроль над дорожнім рухом можна, але це дорого. Для ефективної роботи необхідно, щоб система стаціонарної фото- і відеофіксації порушень була досить розгалуженою і всеосяжної. – А це неможливо забезпечити відразу.

До того ж, нова система націлена проти важких ДТП. Начальник департаменту врегулювання збитків АСК «ІНГО Україна» очікує скорочення кількості складних ДТП, які викликані грубими порушеннями правил (порушення правил обгону, проїзду перехресть, серйозне перевищення швидкості і т.п.). Але більшість виплат страховики роблять по невеликих ДТП. Інший страховик каже, що більшість страхових випадків пов’язані з недотриманням дистанції і відбуваються у містах на невисокій швидкості. Нерідко «чіпляють» припарковані машини. На ці збитки доводиться до 70% портфеля виплат страхової компанії. – Такі ризики не зменшити шляхом посилення контролю або підвищення штрафів.

Чи будуть компанії знижувати тарифи? Поки ні. Хоча страховики і говорять про те, що вони могли б використовувати інформацію про штрафні бали при тарифікації. Тобто, застосовувати знижки або надбавки до тарифу для конкретного водія, враховуючи статистику. Але подібний підхід до тарифоутворення можливий тільки якщо страховики отримають доступ до бази штрафних балів. До того ж, на збір статистики потрібен час. Якщо поліція відкриє дані для страховиків, то вони зможуть аналізувати зміну «портрета» середнього клієнта. І прогнозувати кількість страхових подій.

Джерело:
Мінфін

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.