«Чинним житловим законодавством України передбачено підстави, що не дозволяють зареєструватися вам і вашим дітям в новому житловому приміщенні без зміни місця реєстрації дружини.

Користування службовими житловими приміщеннями присвячена Глава 3 ЖК УРСР. Детальний порядок вселення та виселення з службового жилого приміщення передбачений Положенням про порядок надання службових жилих приміщень і користування ними в Українській РСР, затвердженого Постановою Ради Міністрів Української РСР від 4 лютого 1988 № 37 (далі – Положення), а також Правилами обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень в Українській РСР, затверджених Постановою Ради Міністрів Української РСР і Українською республіканською радою професійних спілок від 11 грудня 1984 № 470 (далі – Правила).

У разі, коли один з членів сім’ї не надає паспорт для реєстрації в службовому житловому приміщенні, жоден з членів сім’ї не зможе бути вселив в приміщення.

Так, згідно з п.п. 9, 22, 23 Положення, для одержання службового жилого приміщення відповідний працівник подає заяву адміністрації підприємства, установи, організації. До заяви додається довідка з місця проживання про склад сім’ї та прописку. Члени сім’ї заявника, які хочуть поселитися в службове жиле приміщення, дають письмову згоду на проживання в зазначеному приміщенні. При вселенні в надане службове приміщення громадянин здає ордер у житлово-експлуатаційну організацію, а за її відсутності – відповідному підприємству, установі, організації.

Одночасно з ордером подаються паспорти всіх членів сім’ї, включених до ордера, з відміткою про виписку з колишнього місця проживання. Згідно з п.п. 65, 66 Правил, рішення про надання жилого приміщення може бути переглянуте до видачі ордера, якщо bigвиявляються обставини, що не були раніше відомі і могли вплинути на вказане рішення. У надане жиле приміщення переселяються члени сім’ї, які включені в ордер і дали письмове зобов’язання про переселенні в цей приміщення.

Практика показує, що орган реєстрації місця проживання трактує норми житлового законодавства таким чином, що у разі, коли один з членів сім’ї не надає паспорт для реєстрації в службовому житловому приміщенні, жоден з членів сім’ї не зможе бути вселив в приміщення.

На наш погляд, практика Державної міграційної служби не відповідає загальним положенням ЗУ «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні». Важливо відзначити, що ст.6 цього Закону забороняє вимагати для реєстрації місця проживання подання особою інших документів, крім переліку зазначених у цій статті. Отже, на підставі цієї статті ви можете звернутися до відповідного державного органу для реєстрації місця проживання на загальних підставах.

Також ми вважаємо, що не найбільш підходящим виходом із ситуації буде звернення до вашої організації за видачею нового ордера на трьох осіб в обмін на старий ордер. Це може ускладнити і на невизначений час затягнути видачу ордера загалом, або ж ця заміна обов’язково вплине на зменшення площі житлового приміщення і житло буде розраховано на трьох осіб.

Таким чином, проаналізувавши можливі варіанти розвитку подій в паспортному столі (зараз це РВ ГМС України в м. Києві), можна визначити найбільш простий порядок дій для попередження виникнення спірних питань з міграційною службою, а саме:

– Зняття з реєстрації місця проживання всіх чотирьох членів сім’ї, на яких видано ордер;
– Вселення чотирьох членів сім’ї та реєстрація їх у новому службовому приміщенні;
– Зняття з реєстрації місця проживання дружини і прописування її в колишньому місці проживання ».

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.


*