Для початку варто визначити саме поняття «поганої» кредитної історії.

З точки зору банку, зіпсована кредитна історія означає, що у клієнта за останні 5 років були кредити і по них були прострочення. Причому «псує» кредитну історію тільки прострочення понад 7 днів. Крім того, часто має значення сума прострочення. Адже в багатьох банках на простроченні по кредитних картах залишаються копійки, які списалися з клієнта в кінці місяця після повного погашення заборгованості і не були погашені до кінця. Часто клієнти про це не знають, а банки не вживають заходів для боротьби з таким простроченням. Така прострочення може висіти роками, але банки, як правило, не приймають його до уваги.

Якщо рішення по кредиту приймається індивідуально на кредитному комітеті, як це буває при іпотечному або автокредитуванні, зазвичай bigінформація про прострочення в минулому виноситься на обговорення. І якщо перебуває поважна причина, яка пояснює, чому виникло прострочення, її (прострочення) не приймають до уваги.

Якщо рішення по кредиту приймається скорингової системою, як це буває при видачі споживчих кредитів і кредитних карт, індивідуальний підхід неможливий. Програмне забезпечення сприймає інформацію від Бюро кредитних історій строго однозначно. Наприклад, якщо у клієнта було хоч одна прострочення більше 7-ми днів у сумі більше 50 грн, кредитна історія розцінюється як «погана» і в кредиті такому клієнту відмовляють.

Втім, це не означає, що клієнт із зіпсованою кредитною історією не може отримати кредит . Є банки, які пропонують позичальникам інших банків перекредитуватися у них. Такі програми часто дуже лояльні до клієнтів, котрі допустили прострочення. У рамках таких продуктів клієнтові пропонують кредит, за рахунок якого він гасить заборгованість перед іншими банками і переходить на постійну співпрацю з цим банком. При цьому клієнту пропонується більший термін, щоб зменшити навантаження за щомісячними платежами.

Крім того, існує ймовірність, що банк просто не виявить інформацію про зіпсовану кредитної історії. В Україні працює три бюро кредитних історій, які навіть сукупно володіють інформацією далеко не по всіх великим банкам і, звичайно, не за всі роки.

У кожному разі, у клієнта є право звернутися в бюро і запросити інформацію про себе. У разі, якщо вона виявиться негативною, можна спробувати зажадати її виключити. Таке право передбачено законом.

Використано матеріали з порталу  – banki.ua

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

*