Опитування
Які банківські послуги Вас цікавлять?

Процентні ставки, які виплачуються банку-кредитору клієнтами, – далеко не всі витрати, з якими вони змушені зіткнутися. Ще одна стаття витрат – комісія по кредиту. 

ЩО ЦЕ ТАКЕ

Комісії по кредитах є платою за послуги, що надаються банком.

Це може бути:

  • обслуговування кредиту;
  • відкриття, ведення позикового рахунку;
  • видача кредиту;
  • розгляд кредитної заявки;
  • дострокове погашення та інше.

Обчислюватися комісійні платежі можуть у відсотках, у вигляді фіксованої суми.


СПИСОК КОМІСІЙ, ВИЗНАНИХ НЕЗАКОННИМИ

Рішення суду наділило статусом незаконних все комісії, які включаються банківською організацією в кредитний договір.

Серед найпопулярніших банківських поборів комісії за:

  • ведення позикового рахунку;
  • отримання кредиту;
  • розрахункове обслуговування;
  • страхування;
  • обслуговування кредиту.

ЯК ДІЗНАТИСЯ, ЧИ БУЛА ВОНА УТРИМАНА

Для виявлення комісії найчастіше досить уважного вивчення графіка платежів і умов кредитного договору. Комісійні виплати відображаються практично завжди.

Деякі щомісячні збори іноді «ховаються» в банківських тарифах.

У кредитному договорі можливо згадка про згоду клієнта на абсолютно будь-які витрати, що відповідають тарифам кредитної організації. Зміна тарифів може відбуватися постійно, про що позичальник не попереджається.

СТРОК ПОЗИВНОЇ ДАВНОСТІ

Три роки – термін позовної давності, встановлений законодавством для повернення комісії. Якщо позичальник погасив банківську комісію раніше, йому доведеться відмовитися від наміру отримати виплачену суму назад.

Якщо термін підходить до трьох років, юристи рекомендують клієнтам банку відразу звертатися до суду, минаючи всі попередні дії, які в цьому випадку стануть лише марною тратою часу.

ПРОЦЕДУРА ПОВЕРНЕННЯ

Повернення комісії за видачу кредиту можлива незалежно від того, чи є позика чинною або вже погашеною (якщо не минув строк позовної давності).

Позичальник, який вирішив самостійно домогтися повернення незаконних комісійних платежів, повинен дотримуватися наступного алгоритму:

  • претензія до банку;
  • скарга в спілку захисту споживача;
  • звернення до суду.

ЗАЯВА В БАНК

Претензія, призначена для відправлення в банк, готується в двох примірниках. Документ повинен відображати суть проблеми позичальника, запит на повернення комісії, включати посилання на відповідне рішення арбітражного суду.

Також в заяві зазначаються адреса та ініціали клієнта банку. Претензія направляється в головний офіс компанії. Банку призначається один екземпляр, на другому співробітники канцелярії повинні проставити дату надходження (це важливо проконтролювати). Заява може розглядатися не більше 10 діб.

ЗВЕРНЕННЯ В Спілку

Відсутність реакції з боку банку в установлений строк дає право на звернення до Спілки захисту споживача.

До листа обов’язково додається копія претензії, на якій проставлена банківська відмітка.

Кредитну організацію чекає штраф, одержувач кредиту отримає додаткову перевагу під час судового розгляду.

ПОЗОВ ДО СУДУ

Звернення до суду – останній крок, до якого можна переходити, якщо реакція банку відсутня і після звернення в спілку.

Не варто побоюватися витрат, кредитна організація буде змушена компенсувати судові витрати позичальника. Державних зборів не передбачається, так як справа відноситься до закону, присвяченому захисту прав споживачів.

Клієнт банку має право розраховувати на відсоток за прострочення, пов’язаний з невиконанням вимоги про повернення і компенсацію моральної шкоди.

Саме для цього потрібна попереднє листування з кредитною установою. Єдина графа витрат позичальника – адвокатські послуги, якщо він вирішить до них вдатися.

ОТРИМАННЯ ГРОШЕЙ

В середньому повернення комісії займає близько 3-4 місяців. В цей термін включаються такі пункти.

Добровільне повернення виплаченої комісії банком після отримання претензії від клієнта – 10 діб.

Розгляд справи районним судом – 2 місяці.

Набрання сили судовою постановою – 1 місяць.

Банки рідко оскаржують судове рішення. Але якщо організація скористається цим правом, термін розтягнеться на додаткові два місяці.

Для повернення комісії позичальник повинен надати оригінал кредитного договору, квитанції здійснених виплат. Копії документів можна взяти в банку.

ЧИМ ЗАГРОЖУЄ КОНФЛІКТ З БАНКОМ

Одне з головних побоювань позичальників, які вирішили домагатися повернення комісії, – дострокове розірвання договору з банком. Такі дії не будуть визнані судом законними, так як угода між клієнтом і банківською організацією залишається незмінним. З нього лише виключається пункт про комісійні виплати.

Конфлікт з банком може закрити для позичальника можливість повторного отримання позики в даній установі, так як клієнт ризикує опинитися в категорії «проблемних». Однак подія не буде зафіксовано в кредитній історії, не завадить в отриманні кредиту в інших організаціях.

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.