Кризові часи благотворно впливають на діяльність певних учасників фінансового ринку. І колекторів можна впевнено віднести до цих учасників. Різке зниження доходів населення на тлі кредитного буму, що передує кризі, призвело до зростання простроченої заборгованості, і таким чином, до збільшення попиту на послуги колекторських агентств разом зі зростанням ринку продажу і покупки боргів.

На сьогоднішній день банки все активніше вдаються до послуг колекторів, оскільки багато прострочених боргів негативно позначається на якості загального кредитного портфеля банку, а також позначається на показниках його діяльності. При цьому прострочені борги ставлять під питання виконання банком показників бізнес-плану. З цієї причини банки прагнуть стрімко «розправитися» з простроченою заборгованістю, або продати борг. Навіть ті кредитні організації, які в минулі часи намагалися вирішити проблеми з неплатниками, силами власних служб безпеки, сьогодні передоручають це питання колекторським агентствам. До того ж на сьогоднішній день робота з простроченою заборгованістю потребує все більших витрат трудових ресурсів і часу, чого банки не можуть на даний момент дозволити.

prodazha_i_pokupka_dolgov-300x198Але всупереч підвищеному попиту на послуги колекторів, їх робота ускладнюється деякими чинниками, найголовнішим з яких можна назвати більш низький відсоток ймовірності погашення боргу. Зі збільшенням безробітних громадян стягнути прострочену заборгованість стає все важче. Насправді вони не можуть погасити її, оскільки елементарно не мають фінансових коштів. Навіть такий поширений спосіб як позичання грошей у знайомих і родичів стає все більш проблематичним через те ж кризи. А самим нераціональним варіантом є новий кредит для погашення старого, стає також практично неможливим через очевидних обставин. У результаті виходить, що у колекторів роботи додається, однак це аж ніяк не гарантує збільшення їх доходів.

Бізнес колекторів може стати вигідним лише в тому випадку, якщо вони не стануть відразу купувати борги у кредитних чи інших організацій, а будуть працювати за відсоток від суми невиконаних зобов’язань. Однак такий варіант роботи є не вигідним для банків, оскільки прострочені кредити будуть продовжувати значитися на їх балансі. З цієї причини криза є і приводом для колекторів створити нову схему роботи з клієнтами, яка включає, наприклад, збільшення відсотка комісії за свої послуги йди авансові платежі на рахунки агентства.
На сьогоднішній день роботи колекторам додають компанії житлово-комунальної сфери і численні підприємства, які також зазнають збитків від неплатежів населення.

Як і багато інших фахівців, колектори, працюють практично в умовах екстриму, і не виключено, що незабаром чисельність колекторських агентств може скоротитися. На плаву будуть лише ті, хто зможе грамотно вибудувати власну роботу і при цьому не загрузнути в чужих боргах.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.


*