Поява на ринку автокредитування нових діючих осіб – головний біль для банків, але відчутне полегшення для водіїв. У них нарешті з’являється вибір, вигідна альтернатива банківському кредитуванню. За деякими оцінками фінансові групи, до складу яких входять великі автомобільні концерни можуть видавати кредити під дуже низькі відсотки, досягають 1% річних. Завдяки цьому обсяги продажів машин в Україні зростуть у рази. Серед конкуруючих банків не знайдеться жодного, хто міг би надати такі умови своїм позичальникам. На сьогоднішній день в межах можливостей самих солідних з них – це кредит під 14%, у кращому разі 12% річних з урахуванням різних комісійних зборів. Звідси можна зробити єдиний висновок, що ще дуже нескоро банки зможуть конкурувати з вхідними на ринок фінансовими групами, єдиним мінусом яких можна вважати лише малі терміни кредитування. Вони становлять від двох до трьох років. За статистикою українським водіям під силу погасити заборгованість за такий короткий термін, але перевага все ж віддається на користь п’яти-, семирічних позик. Це вже усталений з 2007 року норматив, діючий серед учасників цього ринку. Більш того, багато експертів побоюються, що нові фінансові групи, що приходять з-за кордону, постануть перед проблемою «білих» заробітних плат позичальників. На початкових етапах закордонним компаніям буде нелегко перебудовуватися і звикати до того, що багато їх клієнти не зможуть повністю документально підтвердити свої доходи, так як більшу частину своєї зарплати вони отримують неофіційно. На заході вже давно жодна компанія не практикує ведення «чорної бухгалтерії». Тому якийсь час, за деякими прогнозами – кілька місяців, іноземним фінансистам доведеться проходити адаптаційний період і виробляти нові інструменти взаємодії з позичальниками.

Із зростанням конкуренції неминуче підуть зміни в банківському автокредитуванні. Вони будуть змушені пом’якшувати свої умови, і хоча це буде відбуватися набагато повільніше, ніж у зарубіжних суперників, ціни на кредити будуть поступово знижуватися. Це торкнеться гривневих кредитів, вже до кінця 2008 року ставки по них впадуть в середньому на 1-3% (це суттєво, якщо згадати, що наприкінці 2007 року банки підняли відсоткові ставки за цими позиціями на 2% річних). За прогнозами інших фінансистів намічається також зниження початкового внеску до рівня 5% від вартості транспортного засобу. Але це відбудеться лише в самому крайньому випадку, коли конкуренція з іноземними компаніями досягне найвищої точки. Поліпшення умов автокредитування можливо лише тоді, коли наявність конкурентів буде відчутно позначатися на приплив клієнтів в українські банки. Тільки після цього їх керівництво почне вживати серйозні заходи по зміні ситуації і залучення позичальників на свою сторону, в результаті чого будуть запропоновані найбільш цікаві умови.

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

*