Соціальні мережі можуть розповісти про потенційного позичальника більше, ніж інші документи – вважають в деяких західних компаніях. Що може бути цікаво банку у вашому профілі в мережі і в якому випадку він може це використати.

Вперше західні компанії почали вивчати профілі клієнтів в соціальних мережах чотири роки тому. Серед піонерів – Lenddo з Гонконгу. Ця компанія побудувала модель аналізу даних, яка включала більше 12 тисяч пунктів, зібраних на основі інформації з мобільних додатків, електронної пошти та соціальних мереж. На основі цієї моделі клієнту привласнювали кредитний рейтинг.

Інший підхід вибрала три роки тому німецька компанія Kreditech: при побудові кредитного рейтингу позичальника вона детально аналізувала покупки клієнта на американських Amazon і еBay.

clip_image001Сьогодні подібний підхід використовують у західних країнах все частіше. В Україні поки такий підхід в новинку. «У системі скорингу банку соціальні мережі не розглядаються як джерело релевантної інформації», – відповіли в прес-службі одного великого банку. Проте сама ідея може виявилася корисною для скорингу – вважають деякі банкіри. Профіль позичальника в соціальній мережі цілком можна використовувати для оцінки кредитоспроможності та прийняття рішення про видачу позики, але тільки як додатковий спосіб збору інформації. Крім того, обсяг інформації, який банк може отримати, обмежений особистими налаштуваннями доступу, а інформація не завжди відображає реальний стан справ.

На думку експерта, по сторінці потенційного позичальника в соцмережі можна встановити справжній стан справ людини. Дійсно: якщо раніше банки під час прийняття рішення про видачу кредиту брали до уваги чеки на великі покупки, які він здійснював, то сьогодні подібну інформацію цілком можна почерпнути з соцмереж. В основному, можна вибрати інформацію по значимим параметрами, такими як стать, вік, захоплення, хто його родичі, чим вони займаються, кількість друзів і хто вони. Цікаво, що профіль у соцмережах теоретично дозволяє побачити те, що безпосередньо говорить про кредитоспроможність людини: за допомогою якого пристрою заходить в інтернет, на яких курортах і в яких країнах проводить відпустку.

Якщо подібний підхід до аналізу надійності позичальника стане поширеним серед українських банків, то його будуть використовувати для нецільових кредитів готівкою на невеликі суми. По іпотеці і автокредитах істотного значення профілі в соціальних мережах мати не будуть.

Швидше за все, профіль в соцмережах може братися до уваги при видачі споживчих кредитів, так як при отриманні таких кредитів банк запитує мінімум документів і вимагає мінімальну інформацію про позичальника. Але все одно, профіль позичальника в соцмережі розглядається як допоміжний інструмент і не значно впливає на прийняття рішення по видачі кредитів.

Джерело: Простобанк

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

*