Опитування
Які банківські послуги Вас цікавлять?

Українські страхові компанії кілька років відстоювали свій намір підвищити тарифи на добровільне страхування автоцивільної відповідальності. Ось і появилось рішення Координаційної ради Моторного (транспортного) страхового бюро, яким з червня 2014 вводяться зміни в механізм розрахунку ціни полісів «автоцивілки».
Нова тарифна сітка, яка передбачає підвищення ціни ОСАЦВ на 30%, була запропонована ринком ще рік тому. І тепер ті, хто раніше платив 600-700 гривень за поліс, віддаватимуть страховикам близько 1000 гривень.

clip_image001Нагадаємо, що останній раз вартість автоцивілки змінювалась ще у вересні 2010 року. Тоді базовий тариф, що лежить в основі ціни поліса, знизився з 291,49 гривень до 180 гривень. Водночас, розширився «коридор» так званих «коригуючих коефіцієнтів». Крім того зросла відповідальність СК за збитки: з 25 тис гривень до 50 тис гривень за шкоду майну і з 51 тис гривень до 100 тис гривень за шкоду, заподіяну здоров’ю. У підсумку, для автовласників вартість полісів зросла в 2-3 рази залежно від типу транспортного засобу, території та сфери його використання, стажу водіння.

Нинішні зміни, на перший погляд, менш глобальні, і спрямовані в першу чергу на боротьбу з демпінгом, який став справжньою проблемою ринку ОСАЦВ. Однак вони призводять до чергового подорожчання полісів.

Так, для страховиків змінюється порядок відрахувань в так званий Фонд захисту потерпілих, який акумулює кошти для нетипових виплат (коли збитки відшкодовує НЕ страхова компанія, а МТСБУ).

Фонд захисту потерпілих необхідний, щоб платити, в тому числі, і за зобов’язаннями збанкрутілих страховиків. Демпінгуючи, страхові компанії піддають ризику автомобілістів, адже в один прекрасний день вони можуть залишитися без виплати через те, що у страховика просто не було грошей на нормальне резервування. Тому цілком чесно, що ті, хто готовий знижувати ціну, будуть робити додаткові внески.

Відтепер страхові компанії будуть перераховувати до цього фонду кошти в залежності від кількості договорів ОСАЦВ, які були укладені з заниженням базового платежу або коригувальних коефіцієнтів. Простіше кажучи, чим сильніше демпінгує страховик – тим більше він платить внесків. Розмір таких відрахувань може досягати 15-20% від суми всіх платежів по «автоцивілці».

Друга важлива зміна, яка стосується автовласників безпосередньо-зміна розміри коригувальних коефіцієнтів. Йдеться про коефіцієнт К2, значення якого залежить від місця реєстрації транспортного засобу; коефіцієнті К3 (сфери використання транспортного засобу) і К4 (водійський стаж). Координаційна рада МТСБУ прийняла рішення, що тепер значення К2 буде фіксованим, а не в рамках якоїсь вилки як це було раніше. Це ж стосується окремих значень К3 і К4 (табл.). Також зміниться коефіцієнт що встановлює рівень знижки або надбавки клієнтам залежно від історії їх страхування. Наприклад, якщо застрахований кілька років не мав ДТП зі своєї вини, він міг розраховувати на цілком законну знижку по ОСАГО до 50%. Якщо ж часто ставав винуватцем аварій – страховик був вправі збільшити тариф майже в 2,5 рази. Тепер же значення «бонус-малус» також буде фіксованим.

Раніше деякі страховики пропонували клієнтам максимальну знижку, не беручи до уваги реальну збитковість клієнта. Це створювало нечесну конкуренцію, адже не секрет, що багато страхувальники як і раніше шукають поліси подешевше, залишаючи без уваги надійність СК.

Представники страхового ринку запевняють, що перегляд ціни – вимушений і необхідний захід.

Ринок досяг тієї межі, після якого« автоцивілка » стала збитковою для всіх. Навіть за умови, що компанія платить комісійні не більше 20%. Адже дуже багато страховиків продовжують платити і 40%, і 50% агентам. І в умовах, коли обсяг збитків тільки зростає, все більша кількість компаній будуть стикатися з труднощами. Тому тарифи потрібно було терміново переглядати.

Крім цього, ситуацію в сегменті ОСАЦВ посилює девальвація, і, як наслідок, збільшення сум страхових виплат, які несуть на своїх плечах страхові компанії, отримуючи платежі за колишніми тарифами.

Нові розміри коефіцієнтів К2, К3, К4 і «бонус-малус»

2014-05-31_095943

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.