Ринок автострахування (каско) вже давно не радує страхові компанії хорошою динамікою. Передумови для зниження цін на каско є, а зростання числа клієнтів поки не передбачається.

Утилізаційний вплив

Введення спецмита на авто і утилізаційного збору вплинуло не тільки на вартість багатьох імпортуються в Україну автомобілів та на обсяги їх продажів, але і на ринок каско, який почав просідати під впливом цих факторів.

«За місяць перед введенням цих нововведень – був сплеск продажів і нових автомобілів, і договорів каско. Через місяць після введення – різкий спад і на ринку автопродажів, і на ринку автострахування. Зараз ринок – відновлюється. Сьогодні можна говорити про зниження ринку каско від 3% до 5% », – говорить начальник управління страхування транспортних ризиків страхової групи« ТАС »Наталія Луценко.

Деякі компанії поки не відчули впливу цих нововведень, але визнають, що відкладений ефект чекають вже в найближчому майбутньому. «Поки наша компанія суттєво не відчула на собі дані нововведення, але ми прогнозуємо зниження попиту на страхування каско на страховому ринку», – bigвідзначає заступник голови правління СК «Нова» Ліна Кравченко.

Кредитне виснаження

Представники ринку каско вказують і на ряд інших факторів зниження попиту українців на автостраховки. Нинішнє мляве кредитування – це лише одна сторона проблеми. Друга полягає в тому, що в 2012-2013 рр.. з під банківських застав вийшли більшість автокредитів. А в добровільному порядку придбавати каско багато автовласників не стали.

«Портфель заставного страхування каско, який сформувався до кризи, поступово скорочувався. 2013 рік – останній рік, коли такі договори присутні в портфелі страховиків. Ті компенсатори, які повинні збільшувати премії через продаж нових авто та автокредитування вже сьогодні показують негативну динаміку в порівнянні з минулим роком », – міркує Наталія Луценко.

«Заманити» більшість колишніх позичальників вдається тільки лише ціновими бонусами або за рахунок надання вибіркового страхового покриття. «Є попит на квазі-каско: програми типу 50/50. Також, різноманітні похідні зі страхуванням одного – двох ризиків (тільки від угону, він угону і тотальної загибелі, від ДТП з вини водія тощо) », – розповідає директор з операційної діяльності СК« Аксор »Оксана Руденко.


Не по кишені

Кредитування мляве і не дуже-то дешеве, а купівельна спроможність населення сильно обмежена. І це ще один фактор не на користь позитивної динаміки ринку каско.

«Попит на каско, на жаль, в 2013 р. не виріс. Причин багато – це і падіння обсягів продажів нових автомобілів, а відповідно старіння транспорту, відсутність грошей у населення і відсутність доступних кредитів для купівлі авто », – визнає директор з продажів СК« Перша »Вікторія Шевчишина.

На тлі досить високої конкуренції на ринку каско сукупність всіх перерахованих факторів призводить до зниження страхових тарифів, а іноді і до відвертого демпінгу. За даними СК «Інго Україна» середній страховий тариф з 2010 року знизився з 6,22 до 4,27%, а середній розмір страхового платежу з 7,4 до 5,4.

«Ринок падає через демпінг неблагонадійних гравців. Лідери ринку змушені були опустити ціни на 20%, а це не могло не позначитися на середній ціні і на ринку в цілому », – підкреслює Наталія Луценко.

Цінова політика і надалі буде багато в чому визначати попит українців на каско. «На мою думку, майбутнє страхування автокаско за більш дешевими програмами, такими як« 50 х 50 », а також за експрес-страхуванням, коли водій страхує свій автомобіль на випадок ДТП, якщо він буде винен у ньому, тобто не зможе розраховувати на поліс «автоцивілки» другого учасника аварії », – резюмує Ліна Кравченко.

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

*