Опитування
Які банківські послуги Вас цікавлять?

2014 увійде в історію автомобільного ринку України як найгірший рік за обсягами продажів нових автомобілів починаючи з 2002 року. Такого провалу продажів не було навіть у кризовому 2009 році, який дилери закінчили з результатом 162 тис. легкових авто. За нашими оцінками, за 12 місяців 2014 року в Україні буде реалізовано трохи більше 90 тис. Нових легкових авто, що означає падіння в 2,2 рази по відношенню до 2013 року. (201 тис. легкових авто).

У 2014 році головною характеристикою ринку можна назвати нестабільність. За своєю суттю, автомобільний ринок жорстко прив’язаний до курсу гривні, тому всі курсові коливання безпосередньо позначаються на результатах продажів. Власне, фактор різких коливань курсу гривні і привів до пікових продажу в січні-лютому, квітні, серпні та clip_image002грудні.

На жаль, добробут споживачів погіршувався від місяця до місяця протягом 2014 року і автомобілі поступово ставали предметом розкоші, а не засобом пересування. Тому до кінця 2014 року навіть різкі курсові коливання надавали незначний вплив на обсяги продажів – у людей просто закінчились гроші та автомобілі для більшості українських громадян стали недоступні. І якщо в лютому 2014 було зареєстровано понад 14 тис. авто, то в осінні місяці ринок застиг біля позначки 5,5-6,5 тис. авто на місяць.

Це і є оцінка ринком реальної купівельної спроможності населення на тлі падіння ВВП на -7% і зростанні курсу до 16 грн. / долар. Подальше падіння зростання гривні призводитиме до чергового скорочення продажів.
Тут важливо зазначити, що в гривневому вираженні ринок в 2014 р скоротиться не так значно, близько -20-25% по відношенню до 2013 року, що лише підтверджує тезу про те, що головною причиною падіння авторинку є девальвація гривні.

Решта -10% ринок недоотримав через фактичне згортання кредитного фінансування банками і ще -10-15% внаслідок територіальних «втрат» України: фактичної анексії Криму Росією, а також виходу з-під управління України найбільших ринків – Донецької та Луганської областей.
У поточній ситуації прогнози на 2015 рік будувати вкрай важко. Базовим документом, до якого можна буде «прив’язатись», стане Держбюджет на 2015, в якому будуть зафіксовані основні макроекономічні параметри. Якщо виходити з курсу 15,7-17 грн. за долар і падінні ВВП на 4% в 2015 р, нам потрібно готуватись до подальшого скорочення ринку в 2015 р до рівня близько 80 тис. легкових авто.

Подальше падіння курсу гривні при фактичній відсутності реформ може призвести до катастрофічного сценарію для ринку і його обвалу до 60-70 тис. авто. У той же час забезпечення стабільності української валюти , початок реального реформування економіки і повернення під юрисдикцію України Донецької та Луганської областей може вже в 2-му півріччі 2015 забезпечити незначне зростання ринку і вивести його на обсяг близько 100 тис. авто по року.

Директор департаменту маркетингу і економічного аналізу асоціації «Укравтопром»:

Цей важкий рік почався з чергових змін правил роботи на ринку. І якщо до планової лібералізації ставок спеціальних мит на імпорт легкових автомобілів оператори українського аторинку готувалися заздалегідь, то явно популістське та економічно обґрунтоване, рішення про скасування екологічного податку та акцизу на переобладнання автомобілів було сюрпризом, який вплинув на виробничі плани вітчизняних заводів і структуру первинного ринку . Ця ситуація заклала фундамент до формування тренда з витіснення продукції українських заводів з первинного ринку імпортною продукцією в т.ч. бувшої в експлуатації. Найбільш яскраво це проявилося в сегменті комерційних автомобілів, де імпорт наростив свою ринкову частку з 54% у січні до рекордних 92% у листопаді.

Природно, що ніхто з операторів ринку не був готовий до тих викликів, які з’явились в результаті анексії Криму, війни на Донбасі і стрімкої девальвації гривні.

Ці події зменшили споживчу активність до рівня, який був у початку століття, але тільки з тією різницею, що на початку двотисячних вона росла, а зараз демонструє негативну динаміку у всіх сегментах ринку нових автотранспортних засобів.

Самий масовий сегмент авторинку – ринок нових легкових автомобілів закінчив рік з найгіршим показником за останні 13 років. У його активі порядку 95 тис. Проданих авто.

Анонсована майбутня фіскальна політика та високий ступінь загрози відновлення активних бойових дій на сході країни навряд чи поліпшать споживчі настрої українців в наступному році. Тому, швидше за все, операторам ринку потрібно бути готовим до чергового антирекорду продажів і зміщувати центр ваги формування доходів в область сервісу.

Головний редактор сайту AUTO.RIA.com:

Рік 2015 обіцяє бути не менш напруженим. Озвучені ініціативи, які намірився взяти Кабмін, ще більше вдарять по здатності дилерів продавати і вже мало зрозумілої можливості українців купувати нові автомобілі.

Додатковий збір на імпортні автомобілі, збільшення акцизного збору, введення акцизу на вантажні машини й автобуси, додатковий податок на преміальні автомобілі на тлі зростаючого курсу долара і невизначеного найближчого майбутнього кожного українця (коли покупка автомобіля відходить навіть не на другий план) можуть паралізувати ринок.

Джерело: Мінфін

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.