Легковика для виробничих потреб, авто преміум класу для топ менеджерів, вантажівки і автобуси для перевезень, сільгосптехніка для аграріїв – автокредитування ніколи не перестає бути актуальним для малого та середнього бізнесу. Портал «Мінфін» з’ясував, на яких умовах ці позики видаються сьогодні.

Колеса в заставу

Зараз банки пропонують кредити на авто для бізнесменів під 16-24% річних терміном від 3 до 5 років. Мінімальна сума позики, як правило, становить від 100-150 тис. гривень. Максимальна ж сума практично ніколи не обмежується, все залежить від потреб і можливостей потенційних позичальників.

На які умови варто орієнтуватися нині в українських банках

Назва банку

Термін кредитування

% Річних

Вимоги до бізнесу

Акордбанк

до 3 років

24

підприємства з постійними грошовими потоками, не менше 500 тис.грн. на місяць, терміном існування бізнесу – більше 1 року

Єврогазбанк

до 2-3 років

20-21

термін існування підприємства не менше 1 календарного року

Банк Національний кредит

від 1 до 3 років

24

обслуговуються в банку або планують перейти на обслуговування, з направленням через свій поточний рахунок 100% грошових потоків від діяльності.

Приватбанк

5 років

від 21

підприємства та підприємці, які використовують інші продукти банку: розрахункове обслуговування, зарплатні проекти, паливні картки і т.д.

Укрсиббанк

до 5 років

16,9

пріоритетні підприємства оптової торгівлі, виробники товарів, підприємства сфери послуг, роздрібної торгівлі та виробничі підприємства

Банк Хрещатик

1-2 роки

24-25

термін існування бізнесу від 2 років

ПроКредит Банк

До 5 років

20

існування бізнесу не менше 6 місяців

Банки вимагають від підприємця внесення первісної суми в розмірі 30% від вартості купується транспорту. Найчастіше кредити на автотранспорт забезпечуються заставою авто, яке купується за рахунок кредитних коштів. Але іноді може знадобитися і додаткове забезпечення застави.

Перевага віддається клієнтам, які вже користуються іншими продуктами банку. Буває, і зовсім, що без наявності поточного рахунку в банку кредит на автотранспорт отримати не вдасться. Так само не варто розраховувати на кредит стартапам і підприємствам, які працюють менше року, хоча деякі банки урізують цей термін до 6 місяців.

«Кредити доступні за наявності реального до виконання бізнес-плану, стабільності ведення бізнесу більше 1 календарного року, достатньої платоспроможності і кредитоспроможності, хорошою ділової репутації та кредитної історії», уточнює Ірина Зюзіна, начальник управління адміністрування кредитних операцій корпоративних клієнтів банку «Хрещатик» .

У більш ніж 70% випадків підприємці набувають нові автомобілі. Найбільш популярні марки FIAT, Renault, Богдан, Skoda.big

Платоспроможність бізнесу кожен банк оцінює за своєю системою. В основному до обороту і прибутковості чітких вимог немає. Головне, щоб обслуговування і погашення кредиту не призводило до збиткової діяльності підприємства.

Деякі банки все ж встановлюють граничний поріг. Наприклад, в « Акордбанк »видають кредити на транспортні засоби тільки підприємствам з постійними грошовими потоками, не менше 500 тис. грн. на місяць.

Деякі фінустанови видають автокредити, акцентуючи увагу на рід діяльності компаній. «У нашому банку пріоритетними для фінансування є підприємства оптової торгівлі різних групи товарів. А так само підприємства сфери послуг (туристичні, рекламні, транспортні, Інтернет – бізнесу, мобільного зв’язку), роздрібної торгівлі та виробничі підприємства », – ділиться уподобаннями Роман Козумляк, старший менеджер центру розвитку продуктів ринку середнього і малого бізнесу УкрСиббанку .

В принципі, крім класичного автокредитування, кошти на ТЗ підприємці можуть отримати і в рамках кредиту на поповнення оборотних коштів (овердрафт). Як зазначає начальник управління по роботі з міжнародними фінорганізаціями « Єврогазбанку »Роман Мартинюк, в цьому випадку можна отримати всю суму на покупку авто, а ставка складе від 20% -21% плюс разові і / або щомісячні комісії (від 1%).

Складнощі перехідного етапу

Обсяги автокредитування нині залишають бажати кращого. На попит по таких позиках впливає досить висока вартість кредитування і «низька» платоспроможність позичальників. Певну роль у розвитку ринку зіграли також останні законодавчі нововведення: спецмита на іномарки та утилізаційний збір.

«Попит на іномарки після введення нових мит знизився незначно. Зміна рівня цін на авто не має вплинути на вартість кредитування автомобілів, строки або розміри авансових платежів », – запевняє Олександр Голеня, начальник кредитного управління« Акордбанку ».

Вплив спецмита на МСБ носить обмежений характер. Як зазначає начальник відділу технології та створення продуктів МСБ банку «Національний кредит» Станіслав Рапач, для бізнесу більш актуальне вантажний і пасажирський транспорт, а спецмита зачіпають легкові авто з об’ємом двигуна від 1 до 2,2 л.

Втім, на фоні не дуже активного кредитування банкірам це нововведення аж ніяк не до душі. «Прогнози щодо пожвавлення або зниження активності на ринку автокредитування сформувати важко, оскільки невідома ситуація з спецмита ой в найближчому майбутньому», – зазначає Роман Мартинюк.

Що стосується введення утилізаційного збору (з 1 вересня 2013 року), то в короткостроковій перспективі він може навіть дещо збільшити попит на автокредити. «Попит упав це видно по загальній динаміці ринку, але зараз очікується серпневий ажіотаж у зв’язку з введенням утилізаційного збору», – зазначили в Приватбанк е.

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

*