Минулий рік охарактеризувався кількома резонансними подіями, які вже негативно позначилися на обсязі продажів нових автомобілів. Це, в першу чергу, введення спецмита на імпорт нових легкових автомобілів з бензиновими двигунами – з 14 квітня 2013 р. і, що набув чинності 1 вересня 2013, утилізаційний збір, або, так званий, екологічний податок.

Внаслідок відмови уряду України від підписання угоди про Зону Вільної Торгівлі з ЄС, остаточно «закрилося вікно в Європу» і для українського автопрому: про можливість виходу українських виробників на європейський ринок з обсягом продажів 13-15 млн авто на рік тепер можна забути.
Також можна забути про європейські (японських, корейських) інвестиціях в український автопром. Більше того, тепер навіть китайські виробники будуть вкрай обережно підходити до питання розміщення виробництва в Україні, оскільки їх стратегія в останні роки полягала в тому, що Україна розглядалася як стартовий майданчик для виходу на ринки Європи (після підписання угоди про Асоціацію з ЄС та ЗВТ) .

На російському ринку місця для зібраних в Україні авто також навряд чи знайдеться. Ринок Росії відчуває спадний тренд, починаючи з початку в 2013 року. У зв’язку зі згортанням програм пільгового автокредитування в 2014 році падіння тільки збільшиться. Як наслідок, конкуренція на ринку Росії посилиться, що не сприятиме зростанню українського експорту.

Всі ці потрясіння призведуть до подальшого погіршення ситуації в країні і в 2014 році.

При збереженні нинішніх умов авторинку, у разі, якщо з утільсбором нічого не зміниться, а спецмита, всупереч підписаним домовленостям у Росії, продовжать діяти – я очікую зниження продажів нових легкових автомобілів в 2014 році до рівня 180-190 тис. легкових авто. Тоді як, цей рік автомобільний ринок закінчить з результатом близько 205 тис.

Цього року іномарки продовжать тільки дорожчати. ​​Лояльність покупців збережеться тільки до дешевих машин, а також до кросоверів та позашляховиків, які характеризуються підвищеною прохідністю, за рахунок чого виграють компанії, що мають в своєму модельному ряду авто цього сегмента.

bigА, от, колись дуже популярними автомобілями з бензиновими двигунами об’ємом 1,6-2 л, стануть цікавитися менше. Причина очевидна: ціни на ці іномарки піддалися самому великому впливу спецмита і утільсбора.

Приємною новиною для ринку нових легкових автомобілів в цьому році може стати зменшення або скасування спецмита на імпортні авто з бензиновими двигунами і, як наслідок, об’єктивне зниження вартості таких машин. За різними даними, цінова політика може впасти на 7-10%. Але, швидше за все, скасування спецмита не слід чекати раніше квітня, а, значить, істотний вплив на ринок цей фактор зможе надати тільки влітку.

Стимулом для зростання продажів може стати збільшення кредитних пропозицій на авто та лібералізація в цій сфері, а саме зниження процентних ставок і спрощення процедури отримання кредиту, «плюсом» для авторинку може виявитися уніфікація і зниження ставок утилізаційного збору, оскільки про його повного скасування, судячи з підсумками 2013 року, поки що мріяти не доводиться.

Трендом 2014 стане trade-in, розвиток якого в Україні неминуче. Споживчі переваги міняються. Покупці все частіше віддають перевагу б / у авто, відмовляючись від покупки нового. Ринок внутрішніх продажів б / у машин виріс в 2013 р. на 60%. Головним фактором успіху бізнесу авто з пробігом – це справедлива ціна як для власника, так і для нового покупця. В умовах зростаючої конкуренції воно є одним з найбільш перспективних напрямків для автодилера в Україні.

Мета на цей календарний рік – збільшити продажі авто з пробігом, як мінімум, удвічі в порівнянні з результатами 2013 року.

В цілому за підсумками 2013 можна сказати, що ринок автомобільного лізингу впав на 15%. У 2014-2015 році ринок не буде рости, а залишиться на колишньому рівні.

Враховуючи те, що автомобільні бренди, які фінансує Porsche Finance Group – Volkswagen, Audi і Seat, зараз мають на ринку хорошу позицію, компанія зможе утримати від 9 до 12% ринку. І 25-35% цих автомобілів будуть продані з фінансування від Porsche Finance Group. У кількісних показниках це становить від 5000 до 7000 автомобілів.

В Україні послуги фінансового та оперативного лізингу стають все більш популярними. За останні 2 роки обсяги корпоративних продажів Porsche Finance Group збільшилися на 49%.

У 2013 році в корпоративних продажах Porsche Finance Group відчутно зросла частка марки SEAT. За 9 місяців поточного року 61.8% автомобілів Volkswagen, які були профінансовані Porsche Finance Group в лізинг, були куплені юридичними особами, 82,5% SEAT – стали власністю фірм, і 44,1% Audi – поповнили автопарки клієнтів.

Торік уряд ввів два податки на бізнес, які зламали український авторинок. Пов’язано це з тим, що спецмито, введена в 2013, стосується виключно автомобілів з об’ємом двигуна до 2,2 літра, що вже робить можливість придбання автомобіля з малим об’ємом двигуна ускладненим.
Утилізаційний збір – стосовно бюджетних автомобілів та іномарок середнього класу це 5500 грн. є майже 10% від вартості, а якщо говорити про дорогі машини, то для їх придбання сума незначна.
Заходи, введені Верховною Радою України повністю зламали український автомобільний ринок, який не скоро ще оговтається.

Як показала статистика цього року було продано приблизно 203 тисячі автомобілів. Порівняно з 2012 роком це майже на 8% менше, що виявилося істотним, якщо враховувати спалахи продажів перед підняттям цін.

Ці два закони були розраховані на придбання українцями вітчизняних автомобілів, а вітчизняний споживач бажає купувати надійні та безпечні машини іноземного виробництва.
У 2014 роки ринок "впаде" ще на 20%, тому що основною частиною продажів були бюджетні автомобілі вартістю до 15 тис. доларів, а зараз вони стають для споживача фактично недоступними. У зв’язку з цим в 2014 році ми можемо очікувати лише погіршення автомобільного ринку України.

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

*