Засновники українського сервісу букінга артистів Poptop.fm розповіли про те, як залучити західне фінансування і перевезти бізнес за кордон

Сервіс букінга артистів Poptop.fm був створений Євгеном Шестопалом і Гнатом ТХОРІВСЬКИЙ в 2013 році. До цього вони працювали в event- і музичній сфері. Потрапивши на навчання в київський акселератор стартапів Eastlabs.co, вони придумали і розробили сервіс, що дозволяє швидко і зручно запросити артиста на захід.

В кінці 2014 року їхній стартап переміг у британській урядовій програмі Sirius і через два місяці привернув інвестиції (30 000 $) від засновника міжнародної аутсорсингової компанії Ciklum Торбен Майгаарда. Євген і Гнат переїхали розвивати проект в Ньюкасл.

Засновники стартапу виділив сім кроків, що дозволяють українському стартапу знайти інвестиції:

Навіщо вам гроші

clip_image001

Насамперед необхідно чітко визначитися з тим, скільки вам потрібно грошей, навіщо і на що. Задайте собі питання: яких результатів я хочу домогтися за допомогою цього раунду інвестування? Зберіть повний пакет документів, де розпишіть всі свої цілі – executive summary, pitch deck, фінансову модель, таблицю капіталізації, начерк term sheet agreement. Краще підготувати всі документи попередньо, щоб потім не затягувати переговори.

Вивчайте інвестора

Складіть список потенційних інвесторів. При цьому необхідно звертати увагу на специфіку інвестора або фонду, розмір середньої угоди, фокус на певну технологію або бізнес модель. Вивчіть його портфоліо. Не варто звертатися до фонду, в фокус якого ви не входите: цим ви заощадите як свій час, так і час представників фонду.

Не гальмуйте

Почати комунікацію з інвесторами бажано як мінімум за три-чотири місяці до планованого раунду інвестування. Рідко інвестори готові вкласти гроші в проект негайно, найчастіше вони будуть вас вивчати і стежити за вашим прогресом. Не забувайте висилати апдейти (поновлення) кожен місяць.

Не брехати, але і не сумувати

У апдейте для інвесторів намагайтеся об’єктивно відображати прогрес компанії. Необхідно зберігати позитивний настрій листа, проте варто писати не тільки про ваші успіхи, а й про труднощі, з якими ви стикаєтеся в процесі розробки свого проекту. Якщо в наступному листі буде наочний приклад того, як ви ці труднощі подолали – що може бути кращим доказом вашого професіоналізму?

Пробивайтеся до босів

При спілкуванні з фондом намагайтеся відразу вийти на особу, яка приймає ключові рішення. Але не поспішайте виливати всю душу аналітикам – найчастіше це ні до чого не приводить. Вас просять показати презентацію – наполягайте на особистій зустрічі, на якій зможете розповісти інвестору те, чого не покаже презентація.

Про яйця і корзини

З метою підстраховки не забувайте про план «Б», план «В» і так далі. Рекомендую активно їх розробляти з самого першого дня роботи над проектом.

Не грошима єдиними

Smart money [розумні гроші. – Ред.] Іноді дійсно існують. Ідеальний варіант – знайти інвестора, який буде кайфувати від вашого бізнесу не менше вас.

Джерело: ЛIГАБiзнесIнформ

Будемо вдячні за оцінку
Дуже поганоПоганоПосередньоДобреВідмінно (Поставте оцінку першим)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

*