Можна довго і копітко готувати бізнес-план, який буде ідеальним на папері, однак обернеться крахом в реальному житті. Так вважає співзасновник та керуючий партнер акселератора стартапів MuckerLab Вільям Хсу. На його думку, для запуску успішного бізнесу необхідно виконувати три найголовніші умови. І ось, що він радить підприємцям.

Думайте про людей, а не про ідеї

Хороша команда завжди сильніше хорошої ідеї, говорить Вільям Хсу. «Ніхто з нас не досконалий, і підприємці, як правило, хороші лише в деяких речах. Наприклад, вони готові брати на себе ризик і бачать перспективу », – говорить він. Біда в тому, що це далеко не все, що може знадобитися для успіху.

Є підприємці схожі на Стіва Джобса. Не зовнішньо, звичайно, а своїми вміннями: вони чудово розуміють, чого потребує ринок, але далеко не бездоганні в технічному плані. А є підприємці, які схожі на Стіва Возняка. Вони можуть створити геніальний продукт, але зіткнуться з проблемою bigйого просування до споживачів.

У такій ситуації «прогалини» підприємця має заповнити команда. «У кожному проекті ми дивимося на три речі: команду, ринок і концепцію. Я назвав їх саме в такому порядку, тому що він відповідає їх градації за рівнем важливості. Сама по собі ідея – найменш важлива », – підсумовує Вільям Хсу.

Забудьте про перфекціонізм

«Щоб ви не думали про ринок, ваше припущення з великою часткою ймовірності виявиться невірним. Лише один з 30 стартапів стає успішним, та й то після отримання інвестицій. Це означає, що ви повинні якомога швидше запропонувати свій продукт ринку, нехай навіть на даний момент він лише на 10% відповідає вашій оригінальної задумом. Поки ви не протестуєте його і не отримаєте перший фідбек від клієнтів, ви не зрозумієте, чи будуть вони готові платити за ваш продукт », – радить Вільям Хсу.

Після того, як ви отримуєте фідбек, важливо якомога швидше виправити всі недоліки і запропонувати продукт знову. Команда повинна дати зрозуміти клієнтам, що вона прислухається до їхньої критики, і саме це формує лояльність. «Над кожним циклом удосконалення продукту повинна працювати власна команда. Аутсорсинг в цій ситуації не придатний. Ви витратите занадто багато грошей на кожну доопрацювання », – додає Вільям Хсу.

Думайте про перспективи, а не про план

«Більшість підприємців занадто багато часу витрачають на красиві слайди в презентаціях своїх бізнес-планів. Але виявляється, що це все, що у них є насправді », – попереджає Вільям Хсу.

Чи означає це, що підприємці взагалі не повинні пробувати заглядати в майбутнє? Звичайно, ні. «Якщо у компанії є кілька співзасновників, важливо прописати ключові моменти розвитку бізнесу і добитися консенсусу по кожному з них. Немає ніякого сенсу витрачати час на написання трактатів в 40 сторінок. Краще витратьте цей час на спілкування з клієнтами », – резюмує Вільям Хсу.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.


*